سرمایه‌گذارانِ دارای ۳۹ تریلیون دلار منابع مالی خواستار توجه دولت‌ها به تغییرات اقلیمی شدند

پنجشنبه, 24ام شهریور, 1401
اندازه قلم متن

منطقه‌ای در ایالت سیستان و بلوچستان پاکستان که به‌دلیل سیل زیر آب رفته است

رادیو فردا

سرمایه‌گذارانِ دارای ۳۹ تریلیون دلار منابع مالی از دولت‌های جهان خواستند که برای مبارزه با تغییرات اقلیمی همت کنند.

این سرمایه‌گذاران خواهان تدابیر دولت‌ها برای کاهش استفاده از سوخت‌های فسیلی و وادار کردن شرکت‌ها به در پیش گرفتن برنامه‌های گذار (از سوخت‌های فسیلی) به سوخت‌های دانش‌بنیان شدند.

خبرگزاری رویترز روز پنج‌شنبه ۲۴ شهریور گزارش داد که درخواست غول‌های مالی جهان در آستانه مذاکرات بین‌المللی تغییرات اقلیمی در کنفرانس مصر مطرح شده است که قرار است ماه نوامبر برگزار شود.

بیانیه سرمایه‌گذاران بزرگ جهان موضوعات بلندپروازانه‌ای نظیر مقابله با انتشار گاز متان و افزایش کمک به کشورهای فقیر را مطرح کرده‌ است.

این بیانیه می‌افزاید سرمایه‌گذاران نه تنها در چارچوب قوانین، بلکه در راستای وظیفه‌ی به صفر رساندن انتشار گازهای گلخانه‌ای و استفاده از فرصت‌های پیش‌رو از توانایی‌های خود بهره خواهند گرفت.

درخواست دیگر مطرح شده در این بیانیه، توسعه سیستم‌های انرژی با قابلیت تولید کمتر گازهای گلخانه‌ای، بهبود مکانیسم مالیات بر کربن و برنامه‌های بلندپروازانه برای جلوگیری از جنگل‌زدایی است.

این بیانیه توسط ۵۳۲ سرمایه‌گذار صادر شده است که ۳۹ تریلیون دلار از منابع مالی جهان را مدیریت می‌کنند.

خبرگزاری رویترز می‌نویسد با این‌حال، هیچ‌کدام از سه نهاد سرمایه‌گذاری بزرگ آمریکا شامل شرکت خدمات مالی بلک‌راک، گروه ونگارد و استیت استریت این بیانیه را امضا نکرده‌اند.

با استفاده از گزارش خبرگزاری رویترز/د.خ/ک.ر

به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

برچسب‌ها:

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.