اعتراضات کردستان؛ تایید هویت دو جان باخته اعتراضات در دیواندره

دوشنبه, 28ام شهریور, 1401
اندازه قلم متن

اعتراضات در دیواندره به قتل حکومتی مهسا امینی با شلیک نیروهای امنیتی و انتظامی به خاک و خون کشیده شد.

بر اساس اطلاعات رسیده به ایران وایر هویت دو نفر از کشته و زخمی شدگان در این شهر تائید شده است. منابع ایران وایر هویت دو تن از آنها به اسامی «محسن محمدی»  فرزند مسعود و «فوآد قدیمی» فرزند عبدالله را احراز کرده‌اند.

به گفته آنها محسن محمدی و فواد قدیمی بدلیل شدت جراحات وارده برای درمان به سنندج منتقل شده بودند اما «محسن محمدی» پیش از رسیدن به بیمارستان در راه جان خود را از دست داده است.

«فوآد قدیمی» هم بدلیل شدت جراحات وارده در بیمارستانی در سنندج جان خود را از دست داده است.

جدا از این دو نفر منابع ایران وایر از زخمی شدن بیش از ده نفر بر اثر اصابت گلوله نیروهای حکومتی خبر می‌دهند. به گفته آنها این افراد بدلیل نگرانی از شناسایی و بازداشت به بیمارستان مراجعه نکرده و درمان موقت را در منزل خود پیگیری کرده‌اند.

بر اساس اخبار رسیده به ایران‌وایر شماری از شهرهای دو استان آذربایجان غربی و کردستان امروز دوشنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۱ در همراهی با فراخوان اعتصاب سراسری برای ابراز انزجار از کشته شدن مهسا امینی تعطیل شده‌اند.

اتحادیه آزاد کارگران ویدیوهایی از تعطیلی محل کسب و کار شهروندان در شهرهای  مریوان، مهاباد، سنندج، ارومیه، بوکان، بانه، اشنویه، پیرانشهر،پاوه، قروه، دهگلان،سردشت،نقده،مهاباد، سنندج و سقز محل زندگی مهسا امینی منتشر کرده است.

برخی از صاحبان کسب و کار در کرمانشاه و شهرستان جوانرود نیز با این اعتصاب همراه شده و در مغازه‌های خود حاضر نشدند. یک منبع مطلع به ایران‌وایر می‌گوید: «در شهرهای کرمانشاه، ایلام و سرپل ذهاب بیش از ۵۰ درصد مغازه‌داران در محل کار خود حاضر نشدند.»

اعتراضات مردمی که از روز جمعه ۲۶ شهریورماه همزمان با اعلام خبر جان باختن مهسا امینی بدلیل ضرب و شتم هنگام بازداشت توسط گشت ارشاد در تهران آغاز شد، همچنان ادامه دارد. مهسا که دوستان و نزدیکانش او را «ژینا» صدا می‌کردند، برای سفر از سقز به تهران آمده بود. او روز سه‌شنبه۲۲شهریور، توسط گشت ارشاد دستگیر و دو ساعت بعد در حالت کما به بیمارستان کسری منتقل شد. بنا بر اعلام رسمی او سه روز بعد در بیمارستان جان باخت. تا این لحظه نحوه بازداشت و چرایی علت مرگ او در هاله‌ای از ابهام است. چرا که بصورت روشن مشخص نیست از زمان دستگیری تا زمان انتقال او به بیمارستان چه بر سر او آمده است.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.