ملیکا قراگوزلو به تحمل ۴ سال و ۴ ماه حبس محکوم شد

سه شنبه, 29ام شهریور, 1401
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – ملیکا قراگوزلو، دانشجوی روزنامه‌نگاری دانشگاه علامه طباطبایی، توسط دادگاه انقلاب تهران به تحمل ۴ سال و ۴ ماه حبس، جزای نقدی و محرومیت های اجتماعی محکوم شد. در صورت تایید این حکم در مرحله تجدید نظر، با اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، مجازات اشد یعنی ۳ سال و ۸ ماه ماه حبس، در خصوص وی قابل اجرا خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، ملیکا قراگوزلو، به حبس، جزای نقدی و محرومیت های اجتماعی محکوم شد.

بر اساس این حکم که توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست ایمان افشاری صادر و ابلاغ شده، وی از بابت اتهام اجتماع و تبانی علیه امنیت به ۳ سال و ۸ ماه حبس، بابت اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام به ۸ ماه حبس و از بابت ترغیب به اعمال منافی عفت به هشت میلیون تومان جزای نقدی محکوم شده است.

همچنین خانم قراگوزلو به عنوان مجازات تکمیلی به دو سال منع عضویت در گروه و دستجات سیاسی و اجتماعی حتی در شبکه های اجتماعی و خروج از کشور محکوم شده است.

در صورت تایید این حکم در مرحله تجدید نظر، با اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، مجازات اشد یعنی ۳ سال و ۸ ماه حبس، در خصوص وی قابل اجرا خواهد بود.

ملیکا قراگوزلو، روز چهارشنبه ۲۲ تیرماه امسال و پس از انتشار ویدئویی که با از سر برداشتن حجاب، به قانون حجاب اجباری اعتراض کرده بود، توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد.

وی نهایتا روز چهارشنبه ۲ شهریور، با تودیع قرار وثیقه از زندان اوین آزاد شد.

وی پیشتر نیز در جریان اعتراضات سراسری آبان ۹۸، توسط نیروهای امنیتی بازداشت و مدتی بعد با تودیع قرار وثیقه ۶۰ میلیون تومانی از زندان اوین آزاد شده بود.

او اواخر سال ۹۸، توسط دادگاه انقلاب تهران به شش ماه حبس تعزیری محکوم شد. این شهروند آبان‌ماه ۱۳۹۹، شامل بخشنامه عفو رئیس قوه قضاییه قرار گرفته و به زندان نرفت.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.