بیﮔﻨﺎهی محکوم به اعدام دو روز ﻗﺒﻞ ﺍﺯ ﺍجرای حکم؛ اعتراف به قتل زیر شکنجه

یکشنبه, 1ام دی, 1392
اندازه قلم متن

روزنامه جام جم از «ﺍﺛﺒﺎﺕ بیﮔﻨﺎﻫﻲ یک محکوم به اعدام ۴۸ ﺳﺎﻋﺖ ﻗﺒﻞ ﺍﺯ ﺍجرای حکم» خبر داده است.

این روزنامه اسم و مشخصات این محکوم به اعدام را منتشر نکرده اما نوشته است: «مردی که شش سال به اتهام قتل شاگرد مغازه‌اش در زندان به سر می‌برد، ۴۸ ساعت قبل از اجرای حکم اعدام، بی‌گناهی اش ثابت و آزاد شد.»

روزنامه جام جم با اشاره به اینکه «شش سال پیش شاگرد یک تعویض روغنی در یک شب سرد زمستانی در مغازه‌ای در کرج با ضربه چاقو کشته شد و ماموران یکی از کلانتری‌های کرج، صاحب مغازه را به‌عنوان قاتل به قاضی معرفی کردند» نوشته است: «با اعتراف متهم در چند جلسه دادگاه که حدود شش سال به طول کشید، وی مجرم شناخته شد و قاضی دادگاه، حکم اعدامش را صادر کرد، اما ۴۸ ساعت قبل از اجرای حکم معلوم شد، او نقشی در جنایت نداشته است.»

به نوشته این روزنامه، بی گناهی این مردم اعدامی به شکل اتفاقی آشکار شد چرا که دو روز قبل از اجرای حکم اعدام او، سارقی همراه همدستانش در یکی از شهر‌های شمالی کشور دستگیر شد و به «سرقت کابل و یک مورد قتل در مغازه تعویض روغنی در کرج اعتراف می‌کند.»

روزنامه جام جم درباره اینکه چرا صاحب مغازه تعویض روغنی به قتل شاگردش اعتراف کرده و به اعدام محکوم شده بود، از قول او نوشته است که «شش سال پیش پس از پیدا شدن جنازه شاگردم در مغازه تعویض روغنی، پلیس آمد و مرا به کلانتری برد. در کلانتری همه گفتند تو قاتلی و مرا کتک زدند. دیدم تحمل این همه ضرب و جرح را ندارم. با خودم گفتم اگر اعتراف نکنم، مرا می‌کشند و اگر هم اعتراف کنم حکمم اعدام است. پس بهتر که اعتراف کنم تا حداقل کتک نخورم. سرانجام با توجه به آن چه از صحنه قتل دیده بودم، همه چیز را گردن گرفتم و به قتل شاگردم بدون این که روحم اطلاعی داشته باشد، اعتراف کردم. بعد مرا به دادگاه بردند و آنجا هم همه چیز را گردن گرفتم.»

این محکوم به اعدام که اکنون آشکار شده دخالتی در قتل ندارد همچنین گفته است که در زندان نیز «برای دوستان زندانی‌ام همه چیز را گفتم، آنها می‌گفتند اگر اعترافاتت را پس بگیری، تو را به آگاهی می‌برند و چون در کلانتری یک قتل را گردن گرفته‌ای، در آگاهی باید پنج شش قتل دیگر را هم گردن بگیری» و به همین دلیل بود که در دادگاه نیز «به اختلاف مالی اشاره کردم و گفتم که قاتل هستم.»

روزنامه جام جم همچنین از قول محکوم به اعدامی که اکنون بی‌گناهی او به شکل اتفاقی ثابت شده، نوشته است: «در طول این شش سال تمام موهایم سفید شد، زنم طلاق گرفت و تنها پسرم هم معتاد شده است. پدرم مغازه تعویض روغنی ام را فروخت و همه را خرج وکیل کرد.»

این روزنامه همچنین خبر داده است که متهم اصلی قتل شاگرد مغازه تعویض روغنی که به شکل اتفاقی در یکی از شهرهای شمالی ایران به اتهام سرقت بازداشت شد، گفته است که شش سال پیش در هنگام خرید موادمخدر با شاگرد این مغازه آشنا شده است.

این متهم گفته است: «با او به مغازه رفتم و پس از کشیدن حشیش، روی تخت خوابیدم. پس از مدتی دیدم شاگرد مغازه می‌خواهد از من دزدی کند. با هم درگیر شدیم و با یک چاقوی بزرگ که میوه خورده بودیم، ضربه‌ای به سینه‌اش زدم و او را به عقب هل دادم که پاهایش به دیوار کوتاه بالکن مغازه خورد و با سر به داخل چاله سرویس تعویض روغن افتاد.»

روزنامه جام جم نوشته است اقاریر متهم جدید «با عکس‌ها و فیلم بررسی صحنه مطابقت» دارد و «این متهم با قرار قانونی بازداشت و متهم بی‌گناه پس از شش سال حبس از زندان آزاد شد.»

روزنامه جام جم به اسامی و هویت هیچ یک از طرفین این پرونده جنایی را منتشر نکرده است.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.