بیانیهٔ کانون نویسندگان ایران «در تبعید» در پشتیبانی از قیام شکوهمندِ مردم ایران

یکشنبه, 3ام مهر, 1401
اندازه قلم متن

اخبار روز

سرانجام، زنان جوان ایران که با خرد پیران می اندیشند، دارند انقلابی شکوهمند را سازمان می دهند، که در تاریخ انقلاب های پیروز جهان، بی همتا و بی مانند و آموزنده است. پس از دختران و زنان کوبانی که عقب افتاده ترین مسلمانان داعشی را سرکوب کردند، دختران و زنان ایرانی هستند که برگی تازه از جایگاه زنان ایرانی را در تاریخ رقم می زنند.

انقلاب ملی و مدنی ایران که هنرمندانه و هشیارانه سامان یافته است، به راستی و درستی با شعارِ ژرف و زیبای «زن، زندگی، آزادی» همبستگی همگانی را تضمین کرده و همزمان، آیندهٔ درخشان ایران را که باید با موازین دمکراتیک جهانی و به دور از شرع و شریعت اسلامی اداره شود، از دستبرد آخوند و اسلام برای همیشه در امان می دارد.

هم اکنون، خونِ زنان جوان و جوان مردانی که بر زمین ریخته می شود، مردم داغدار و خشمگین را بیش از پیش به هم پیوند داده و در همین چند روز، توانسته اند با قیام یکپارچهٔ خود، یک بار دیگر چشم جهانیان را متوجه مبارزهٔ مردم ایران کنند؛ جنایت های تصور ناپذیرِ حکومت اسلامی، کم کم دارند در معرض دید همگانی قرار می گیرند.

این جنبش انقلابی، سازمان دهندگان و سرانِ خود را به پیکرهٔ تنومند و کهنسال مردم ایران که جوانی در رگ هایش می موجد، پیوند زده و آسیب ناپذیر کرده و ابتکار عمل را نیز، از حکومت سرکوبگر اسلامی گرفته است.

زنان ایران، ۴۴ سال است که در حاکمیتِ حکومت اسلام، از زندگی شرافتمندانه و انسانی محروم بوده اند؛ «شریعت»، شأن و کرامت آنان را در درازای تاریخ اسلام و به ویژه در دوران پس از سال ۵۷، بیش از همیشه پایمال کرده است. بنا براین، قابل درک است که زنان، بیش از هر نیروی دیگر، خواهان نابودی این حکومت پیشاتاریخی و نابهنگام باشند! بیش از دیگران، اینان هستند که با تمام وجود، آهنگ آن دارند که در همراهی با مردان جوان این سرزمین، برای یک زندگانی درخور، از جان بگذرند تا زندگی، باز مفهوم بنیادین خود را باز یابد. روشن است که مبارزهٔ زنان برای زندگی درخور شأن زنان، جز با دستیابی به آزادی و برابری و نابودی حکومت اسلام امکان پذیر نیست.

روشن است که این امکان با خون دخترِ ایران،‌ مهسا امینی، حکومت اسلامی آخوندها را در معرض نابودی قرار داده است.

بنا بر این، ما از همهٔ آزادیخواهان، سازمان ها و حزب های سیاسی و از همهٔ شخصیت های مستقل ایران و جهان، و به ویژه از همهٔ هنرمندان می خواهیم که با تمام توان و نیرو از جنبش انقلابی مردم ایران پشتیبانی کرده و صدای انقلاب مردم را از همهٔ راه های موجود، بیش از این، به گوش جهانیان برسانند.

درود بر زنان و مردان جوانِ ایران که با ارائهٔ زیباترین و زنانه ترین تصوری از انقلاب، عزم کرده اند که حکومت اسلام را به زباله دان تاریخ بیفکنند.

کانون نویسندگان ایران «در تبعید»

۲۴ سپتامبر ۲۰۲۲     


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.