«مهدی موسوی» در پی اصابت پنج گلوله در زنجان کشته شد

یکشنبه, 3ام مهر, 1401
اندازه قلم متن

«مهدی موسوی» در پی اصابت پنج گلوله در زنجان کشته شد

ایران وایر

در پی کشته شدن «مهسا امینی» و آغاز اعتراضات خیابانی در ایران، نیروهای انتظامی و امنیتی برای پایان دادن به تجمعات مردم معترض از ابزارهای متعدد و شیوه‌های متنوعی استفاده کردند. سهم «سید مهدی موسوی»، پنج گلوله و ضربات متعدد باتون به سر و بدنش بود. این شهروند زنجانی روز چهارشنبه ۳۰شهریور۱۴۰۱ و در جریان اعتراضات خیابانی در این شهر توسط ماموران جمهوری اسلامی کشته شد. مهدی موسوی تنها ۱۶ سال داشت.

این گزارش، روایت یک شاهد عینی و سه منبع مطلع از شیوه کشته شدن مهدی موسوی است.

ساعت ۱۸، چهارراه سعدی؛ همزمان با آغاز اعتراضات سراسری در ایران، شهر زنجان نیز روز ۳۰شهریور۱۴۰۱ به این اعتراضات پیوست. تجمع مردم معترض زنجان حدود ساعت ۱۸ روز چهارشنبه از حوالی چهارراه سعدی آغاز شد و به مرور به سایر نقاط مرکزی این شهر گسترش یافت. با افزایش تعداد شهروندان معترض ماموران انتظامی و امنیتی اقدام به ضرب‌وجرح شهروندان با باتون، پرتاب گاز اشک‌آور و شلیک مستقیم با تفنگ‌های ساچمه‌ای به سمت معترضان کردند. تعدادی از شهروندان در پی برخورد ساچمه‌های فلزی و ضربات باتوم زخمی و تعدادی هم توسط ماموران بازداشت شدند.

ساعت ۲۱، خیایان صفا مقابل کارخانه کبریت؛ پس از یورش ماموران به تجمع معترضان زنجانی، مردم در خیابان‌های اطراف چهارراه سعدی پراکنده شدند. همزمان تجمعاتی نیز در مناطق دیگر همچون خیابان صفا در جریان بود. مهدی موسوی در این خیابان و توسط ماموران جمهوری اسلامی کشته شد. در پی شلیک گلوله‌های ساچمه‌ای توسط نیروهای ضدشورش به سمت معترضان، پنج گلوله به پشت مهدی موسوی برخورد کرد و پس از زمین افتادن این شهروند ۱۶ ساله، ماموران با باتون ضربات متعددی را به سر و بدن او زدند و مهدی موسوی پیش از رسیدن به بیمارستان جان خود را از دست داد.

بامداد روز پنج‌شنبه ۱مهر۱۴۰۱؛ پیکیر مهدی موسوی با فشار نهادهای امنیتی تحویل خانواده او نشد. ماموران فقط اجازه دادند تا خانواده این شهروند تنها در مراسم دفن او حضور داشته باشند. پیکیر مهدی موسوی مستقیما از بیمارستان به بهشت زهرای زنجان منتقل شد و بدون حضور اقوام و سایر شهروندان زنجانی و تنها در حضور چند تن از اعضای خانواده‌اش به خاک سپرده شد.

نهادهای امنیتی خانواده مهدی موسوی را تهدید کردند که در صورت افشای کشته شدن او به دست ماموران انتظامی جمهوری اسلامی، سایر اعضای خانواده‌اش را نیز بازداشت و «گم‌وگور» خواهند کرد. آنها به خانواده مهدی موسوی گفته‌اند فرزندشان توسط «منافقین» (سازمان مجاهدین خلق ایران) و «گروهای کُرد» کشته شده است. همزمان برخی از شهروندان زنجانی از کشته شدن سه تا پنج تن در اعتراضات این شهر خبر می‌دهند. با این وجود، ایران‌وایر کماکان امکان تایید هویت سایر جان‌باختگان را ندارد.

مهدی موسوی، ۱۶ ساله، فرزند اسماعیل، در پی اصابت پنج گلوله و ضربات متعدد باتون به سر و بدنش در جریان اعتراضات روز چهارشنبه ۳۰شهریور۱۴۰۱ در زنجان کشته شد. او در بخش بیوگرافی صفحه اینستاگرامش نوشته بود: «و روزی به پایان می‌رسیم»


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

برچسب‌ها:

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.