اعلامیه ۶ سازمان و حزب جمهوری خواه دموکرات: از اعتصاب معلمان و دانش‌آموزان حمایت می‌کنیم!

دوشنبه, 4ام مهر, 1401
اندازه قلم متن

 

اعلامیه ۶ سازمان و حزب جمهوری خواه دموکرات

از اعتصاب معلمان و دانش‌آموزان حمایت می‌کنیم!

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران از معلمان و دانش آموزان در خواست کرده است “در روزهای دوشنبه ۴ مهر و چهارشنبه ۶ مهر” از رفتن به کلاس‌های درس در سراسر ایران خودداری کنند.

این شورا با اشاره به سرکوب معترضان، “تبدیل برخی از مدارس کشور به پایگاه نظامی برای سرکوب معترضان” و بازداشت دانش‌آموزان، از دانش‌آموزان ایران زمین و به ویژه دختران شجاع خواسته است تا “بر حق قانونی و ذاتی حجاب اختیاری خود بیش از پیش اصرار ورزند و به مطالبه این حق خود ادامه دهند.”

ما شش سازمان جمهوری‌خواه دموکرات، ضمن اعلام حمایت کامل از اعتصاب معلمان و دانش‌آموزان، کارگران، کسبه و بازار، استادان و دانشجویان را فرا می خوانیم در همگامی با معترضانی که هر روز و شب در شهرها و در هر کوی و برزن سنگر خیابان را با جانفشانی حفظ کرده‌اند، با این اعتصاب همراه شوند.

از هنرمندان و ورزشکاران ملی درخواست می‌کنیم از هر طریق ممکن به اعتراضات بپیوندند و از همراهی با سازمان حکومت و دستگاه پروپاگاندای آن، مخصوصا صدا و سیما بپرهیزند.

ما ضمن قدردانی مجدد از معترضان، باور داریم تداوم اعتراضات در خیابان راه را برای گذار از جمهوری اسلامی هموار می‌کند. نظام ویرانگر جمهوری اسلامی نیز باید بداند سرکوب و کشتار معترضان نتیجه‌ای جز افزودن به خشم مردمی که خواستار حقوق طبیعی خود هستند، ندارد.َ

هیئت‌های سیاسی ـ اجرایی

اتحاد جمهوری‌خواهان ایران

جبهه ملی ایران- اروپا (سامان ششم)

حزب چپ ایران ( فدائیان خلق)

حزب سوسیال دمکرات و لائیک ایران (همسازی جمهوری‌خواهان دموکرات و لائیک)

سازمان‌های جبهه ملی ایران در خارج از کشور

همبستگی جمهوری‌خواهان ایران

۴ مهر ۱۴۰۱

۲۶ سپتامبر ۲۰۲۲

 


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.