بیانیه سازمان دانشجویان جبهه ملی ایران: دانشجویان بدانند استقلال _ آزادی شعار ملت ماست

سه شنبه, 5ام مهر, 1401
اندازه قلم متن

بیانیه سازمان دانشجویان جبهه ملی ایران

دانشجویان بدانند استقلال _ آزادی شعار ملت ماست

همسنگران گرامی، نیک می‌دانیم جنبش بپاخاسته ملّت ایران، ریشه دیرین دارد. اما درگذشت مظلومانه و معصومانه بانو مهسا امینی به دست یکی از ارگان‌های هیأت حاکمه، مقدمات جنبشی عمومی را مهیا کرد. نخست ساعتی پس از آیین بدرقه او در سقز، زادگاه آن جوان تازه درگذشته به خروش آمد و تا شب هنگام فضای شهر پادگانی بود. پس از آن نیز به فاصله یک روز از درگذشت آن روانشاد، دانشگاه‌های مختلف تهران به‌طور مسالمت‌آمیز نسبت به این ظلم بپاخاستند. و بدین‌سان طولی نکشید که فریاد مطالبه‌جویانه، استقلال‌طلبانه و آزادی‌خواهانه سقز و سپس دانشجویان تهران، در سراسر ایران پژواک یافت.

سازمان دانشجویان جبهه ملّی ایران به اطلاع می‌رساند که از اعتراضات منطقی و مسالمت‌آمیز مردم و به‌ ویژه دانشجویان حمایت کرده و هرگونه خشونت را محکوم می‌نماید. هیأت حاکمه  باید بداند که دست یازیدن به هر نوعی از خشونت و سرکوب، تنها و تنها زمینه خشم و نفرت عمومی را بیشتر خواهد کرد. همچنین ما به آن‌ها گوشزد می‌‌کنیم که سوق دادن آمال و امیال ملت ایران به قدرت‌های بیگانه نوعی فرار رو به جلو و در تضاد آشکار با استقلال میهن همیشه جاویدمان است.

سازمان دانشجویان جبهه ملّی ایران با بانگی بلند اعلام می‌دارد که بازداشت‌ها، ارعاب و اعمال خشونت‌بار بر دانشجویان کشور را به زیان کیان کشور دانسته و معتقد است که باید هرچه‌ سریع‌تر دانشجویان بازداشت شده بدون قید و شرط آزاد شوند.

یاران شما در سازمان دانشجویان جبهه ملّی ایران از حقوق دانشجویان که آگاهانه و آزادانه حاضر شدند پای در راه مبارزات میهن گذاشته و از خودگذشتگی نمایند، دفاع نموده و از ایشان خواهانیم با پای‌فشاری روی اصول استقلال‌طلبانه و آزادی‌خواهانه جنبش‌های ملی سده اخیر، بدون بازتولید خشونت به مقاومت علیه خشونت‌ورزان و سرکوبگران ادامه دهند.

در پایان یادآور می‌شویم که ضرورت سازمان‌یابی حزبی و تشکیلاتی در شرایط کنونی کشور، امری لازم و بایسته است و قشر دانشجو می‌باید از پیشگامان رسیدن به این ضرورت جمعی باشند. باشد تا ضمانتی جهت تداوم آزادی، استقلال و حق حاکمیت ملت، برای فردای ایران فراهم آورند.

یادمان باشد که دکتر مصدق رهبر نهضت ملّی ایران گفته است: «من به حس و عیان می‌بینم که این نهال برومند در خلال تمام مشقت‌هایی که امروز گریبان همه را گرفته، به ثمر رسیده و خواهد رسید… فرزندان عزیز وطن، با چشمان باز و بیدار مراقب سرنوشت خانه کهنسال خود باشید تا مبادا تاریخ فردا از نسل امروز به زشتی یاد کند».

 

سازمان دانشجویان جبهه ملی ایران

پنجم مهر ماه ۱۴۰۱

 


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

یک نظر

  1. سلام خداقوت
    لطفا
    از سایر احزاب دعوت به اعتراض کنید تا حمایت سایر گروه ها و اقشار جامعه را داشته باشیم
    آموزش اعتراض در تداوم مبارزه تاثیر خیلی بالایی دارد.