ند پرایس به شبکه خبری روداو: تحریم‌های بیشتری علیه سرکوب‌کنندگان در ایران در راه است

سه شنبه, 5ام مهر, 1401
اندازه قلم متن

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا هشدار داد واشینگتن از تمام کسانی که در مرگ و سرکوب معترضان دست داشته‌اند تحقیق خواهد کرد و تحریم‌های بیشتری در انتظار جمهوری اسلامی است.

ند پرایس در گفت‌وگو با شبکه خبری روداو گفت تردیدی در شواهدی که نشان می‌دهند مهسا امینی پس از دستگیر شدن به وسیله گشت ارشاد جان خود را از دست دادە، وجود ندارد.

پس از انتشار خبر کشته شدن مهسا امینی در بازداشت، وزارت خزانه‌داری آمریکا «گشت ارشاد»، فرماندهان پلیس امنیت اخلاقی و فرمانده نیروی زمینی ارتش را تحریم کرد.

این تحریم‌ها چندین مقام امنیتی جمهوری اسلامی را هم در بر می‌گیرد: محمد رستمی چشمه گچی، رییس پلیس امنیت اخلاقی، قاسم رضایی، جانشین فرمانده نیروی انتظامی، کیومرث حیدری، فرمانده نیروی زمینی ارتش، احمد میرزایی، رییس پلیس امنیت اخلاقی تهران، منوچهر امن‌اللهی، مشهور به امان‌اللهی بهاروند، فرمانده نیروی انتظامی استان چهار و محال بختیاری و سالار آبنوش، معاون سابق عملیات بسیج.

پیش از این، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا با اشاره به تحریم‌ گشت ارشاد از سوی واشینگتن، به خبرنگار ایران‌‌اینترنشنال گفته بود آمریکا از حقوق بشر در ایران حمایت می‌کند و از همه کشورهای جهان می‌خواهد چنین کنند: «داشتن حق اعتراض به صورت صلح‌آمیز، یک حق بشری جهان‌شمول است.»

پس از اعلام فعال شدن اینترنت ماهواره‌ای استارلینک برای ایران از سوی ایلان ماسک هم سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد این کشور حمایت سخت‌افزاری برای توسعه خدمات اینترنت ایرانیان را نیز در دستور کار خود دارد.

به گفته پرایس، فرستادن ماهواره استارلینک مجوز هارد ور نیز دارد و به شرکت‌های فعال در این زمینه امکان تدارک لازم و مجوز لازم برای ارائه خدمات اینترنت به مردم ایران داده شده است.

پرایس به شبکه خبری روداو گفت: «تلاش‌هایمان را در راستای کمک به مردم ایران در جهت آسان کردن تماس با یکدیگر و جهان سریع‌تر خواهیم کرد.»

او پیش از این در پاسخ به سوال خبرنگار ایران اینترنشنال که پرسید حمایت از زنان و مردان شجاع ایران برای منافع ملی آمریکا مهم‌تر است یا دست یافتن به توافق هسته‌ای با ایران، گفته بود: «هر دو این‌ها همسو با منافع ملی ما قرار دارد و ارزش‌های کانونی ما هستند.»

از: ایران اینترنشنال 


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.