تجمع کارگران نیشکر هفت تپه در اعتراض به سه‌ماه تعویق حقوق

یکشنبه, 1ام دی, 1392
اندازه قلم متن

kargaran-haft-tapeh

جمعی از کارگران نیشکر هفت‌تپه در اعتراض به پرداخت نشدن دو ماه حقوق و پاداش سالیانه صبح امروز در محوطه کارخانه تجمع کردند/ مطالبات این کارگران شامل حقوق ماه‌های مهر و آبان و یک ماه حقوق پاداش سالیانه می‌شود.

رضا رخشان از فعالان کارگری نیشکر هفت‌تپه به ایلنا گفت: تجمع کنندگان که در بخش‌های کشاورزی و صنعتی کارخانه کار می‌کنند خواهان پاسخگویی مسئولان هستند.

وی افزود: در حال حاضر حدود ۳ هزار کارگر مجموعه نیشکر هفت‌تپه بابت حقوق مهر و آبان ماه و پاداش سالیانه کشت محصول که معادل یک ماه حقوق می‌شود از کارفرما طلبکار هستند.

وی با اشاره به همزمان شدن این تاخیر با آغاز فصل برداشت نیشکر و شروع پیش فروش محصول کارخانه گفت: این همزمانی نشان می‌دهد که برخلاف چند سال گذشته وضعیت کارخانه چندان مساعد نیست.

به گفته رخشان شنیده‌های رسمی و غیر رسمی حاکی از آن است که کارخانه نیشکر هفت‌تپه برخلاف چند سال گذشته امسال فصل فروش خوبی را شروع نکرده است.

وی بابیان اینکه تا پیش از این بخشی از نقدینگی مورد نیاز کارخانه نیشکر هفت‌تپه از طریق پیش فروش محصل شکر تامین می‌شد، گفت: حتی بطور غیر رسمی به برخی از کارگران پیشنهاد شده که بابت مطالبات حجم معینی از محصول شکر کارخانه را دریافت کنند.

این فعال کارگری در خصوص علت فروش نرفتن محصولات این واحد صنعتی گفت: به نظر می‌رسد در نتیجه استمرار استفاده از تجهیزات فرسوده و نیز بازنشسته شدن تعداد بیشتری از کارگران ماهر امسال بهر‌ه وری در نیشکر هفت تپه به کمترین میزان خود رسیده است.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.