ایرانیان نسل دوم فرانسویان را به حمایت از مبارزات زنان و جوانان ایران فرامی‌خوانند

شنبه, 9ام مهر, 1401
اندازه قلم متن

ایرانیان نسل دوم فرانسویان را به حمایت از مبارزات زنان و جوانان ایران فرامی‌خوانند

ایرانیان نسل دوم فرانسویان را به حمایت از مبارزات زنان و جوانان ایران فرامی‌خوانند © Baboo

ار اف ای، ناصر اعتمادی

جمعی از هنرمندان و شخصیت های فرانسوی و ایرانی-فرانسوی‌های نسل دوم با امضا و انتشار متنی در روزنامۀ لیبراسیون حمایت خود را از مبارزات زنان و جوانان و مردم ایران برای دستیابی به حقوق اساسی، آزادی، دموکراسی، برابری و رعایت حقوق بشر اعلام کرده اند و همگان را به شرکت هر چه گسترده‌تر در راهپیمایی فردا یکشنبه دوم اکتبر در میدان جمهوری پاریس (ساعت پانزده) دعوت کرده اند.

امضا کنندگان این متن تأکید کرده اند که مردم ایران امروز بیش از هر زمان به حمایت جامعۀ بین‌المللی نیاز دارند. آنان با اشاره به قتل مهسا امینی در مقر پلیس گشت ارشاد در شانزدهم سپتامبر گذشته  یادآور شده اند که چنین جنایتی جزیی از زندگی روزمرۀ زنان ایران است که امروز از ستم و دیگر ستم هایی که طی سالیان رژیم تمامیت‌خواه و بنیادگرای ایران بر آنان تحمیل کرده اند به تنگ آمده‌اند و در کنار مردان به خیابان ها سرازیر شده اند تا به حاکمیت ستم، تبعیض و نابرابری در کشورشان خاتمه دهند.

این کوشش که با حمایت گستردۀ روشنفکران فرانسوی روبرو شده به ابتکار آزاده اکرمی، کارمند ارشد دولت فرانسه، بهاره اکرمی، هنرمند نقاش، هیربود دهقانی‌آذر، وکیل و حقوقدان، آیلا نویدی، نویسنده و کارگردان… صورت گرفته است.

از جمله شخصیت های فرانسوی و ایرانی-فرانسوی که تاکنون از این ابتکار حمایت کرده‌اند، عبارتند از : امانوئل برکو، سینماگر، آندره‌آ بکوند، نویسندۀ و کارگردان، اولوویه فور، نمایندۀ مجلس ملی فرانسه، ژُنووی‌و گاریگو، رئیس پیشین سازمان عفو بین الملل در فرانسه، ژروم گاوُدان، رئیس شورای ملی کانون وکلای فرانسه، ژیل لولوش، نویسنده، کارگردان و فیلنامه‌نویس، مرجان ساتراپی، کارگردان و هنرمند نقاش…

 

 


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.