پرونده سازی در زندان؛ محمد ابوالحسنی به ۴ سال حبس محکوم شد

سه شنبه, 12ام مهر, 1401
اندازه قلم متن

 

خبرگزاری هرانا – محمد ابوالحسنی، فعال مدنی محبوس در زندان اوین، از بابت پرونده جدیدی که در ایام حبس علیه وی گشوده شده، توسط دادگاه انقلاب تهران به ۴ سال حبس محکوم شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، محمد ابولحسنی فعال مدنی محبوس در زندان اوین، به حبس محکوم شد.

شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ایمان افشاری آقای ابوالحسنی را از بابت اتهام “اجتماع و تبانی” به ۴ سال حبس محکوم کرد. حکم صادره امروز دوشنبه ۱۱ مهرماه به وی ابلاغ شده است.

این فعال مدنی در تاریخ ۲ شهریورماه امسال، از بابت اتهامات «تبلیغ علیه نظام» و «ارتباط با رسانه های معاند» مورد تفهیم اتهام قرار گرفته بود.

هرانا پیشتر در اواخر اسفندماه سال گذشته، طی گزارشی از گشایش پرونده جدید در دوران حبس برای محمد ابوالحسنی و ۴ تن دیگر به نام های پیمان پورداد، مجتبی نایری، محمود علی نقی و مصطفی خسروی خبر داده بود. چندی بعد این زندانیان که به “تبلیغ علیه نظام و اخلال در نظم زندان” متهم شده بودند، توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی ایمان افشاری از اتهامات انتسابی تبرئه شدند.

آقای ابوالحسنی در تاریخ ۲ مردادماه امسال، به همراه تعداد پرشماری از زندانیان سیاسی زندان تهران بزرگ به زندان اوین منتقل شد. وی پیش از این جابجایی گسترده، در تاریخ ۱۹ دی ماه ۱۴۰۰، از زندان اوین به زندان تهران بزرگ منتقل شده بود.

محمد ابولحسنی در تاریخ ۲۳ آذرماه ۱۴۰۰، طی ابلاغیه‌ای جهت اجرای حکم حبس به شعبه ۱ واحد اجرای احکام دادسرای اوین احضار و در تاریخ ۱۱ دیماه همان سال جهت تحمل دوران محکومیت خود راهی زندان اوین شد.

آقای ابوالحسنی زمانی که دوران محکومیت خود را از بابت پرونده پیشین سپری می‌کرد، در پرونده‌ای جدید به همراه آرشام رضایی و شکیلا منفرد محاکمه شده و در مرحله بدوی توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ایمان افشاری از بابت اتهام “فعالیت تبلیغی علیه نظام” به ۱۵ ماه حبس تعزیری و ۴ ماه کار اجباری در سازمان جهاد کشاورزی به مدت روزی ۴ ساعت محکوم شد. فروردین‌ماه ۱۴۰۰ این محکومیت توسط شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران عینا تایید شد.

وی پیشتر نیز به دلیل فعالیت‌های خود سابقه بازداشت و محکومیت را داشته است. محمد ابوالحسنی، شهروند اهل قزوین در تاریخ ۲۳ مرداد ۱۳۹۸، توسط نیروهای امنیتی و با حکم شعبه ۲۸ دادسرای انقلاب بازداشت شد. ماموران بازداشت کننده سپس به منزل وی مراجعه کرده و پس از تفتیش منزل، تعدادی از وسایل شخصی ایشان را ضبط کرده و با خود بردند. آقای ابوالحسنی در آذرماه ۱۳۹۸ در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ابوالقاسم صلواتی از بابت اتهام “اجتماع و تبانی” به ۲ سال حبس تعزیری محکوم شد. این حکم با تسلیم به رای به ۱۸ ماه حبس تعزیری تقلیل یافت.. وی در بخش دیگری از پرونده خود از بابت اتهام “نشر اکاذیب” به ‏۲ سال ممنوعیت خروج از کشور، ‏۲ سال محرومیت از عضویت در گروه‌ها و دستجات سیاسی و ‏۲ سال ممنوعیت از حضور در فضای مجازی ‏محکوم شد و نهایتا در تاریخ ۱۸ بهمن‌ماه ۹۹ با پایان دوره محکومیت خود از بابت پرونده پیشین و با تودیع قرار وثیقه از بابت پرونده جدید از زندان اوین آزاد شد.

لازم به ذکر است که دادگاه رسیدگی به اتهامات آقای ابوالحسنی اواخر سال ۱۴۰۰ در خصوص این پرونده مجددا در شعبه ۱۰۹۰ دادگاه کیفری دو مجتمع قضایی ارشاد تهران برگزار شد. این امر در شرایطی صورت گرفت که وی پیشتر در همین خصوص با اتهام دیگری به ۲ سال حبس تعزیری محکوم شده و پس از سپری کردن ایام محکومیت از زندان آزاد شده بود.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.