جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات محمد حبیبی و جعفر ابراهیمی برگزار شد

چهارشنبه, 20ام مهر, 1401
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات محمد حبیبی، سخنگوی کانون صنفی معلمان و جعفر ابراهیمی، فعال صنفی معلمان امروز چهارشنبه ۲۰ مهرماه، در دادسرای اوین برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از امتداد، امروز چهارشنبه ۲۰ مهرماه ۱۴۰۱، جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات محمد حبیبی و جعفر ابراهیمی از اعضای کانون صنفی معلمان برگزار شد.

طی این جلسه که در دادسرای اوین به ریاست قاضی ایمان افشاری برگزار شده است، این شهروندان با حضور وکلای خود طناز کلاهچیان و رامین صفرنیا از بابت اتهامات اجتماع و تبانی به قصد براندازی نظام و تبلیغ علیه نظام محاکمه شدند.

طناز کلاهچیان با بیان اینکه محمد حبیبی و جعفر ابراهیمی دفاعیات خود را به تفصیل در دادگاه بیان کردند، گفت: «بنده و همکارم (آقای صفرنیا) نسبت به بیان دفاعیات خود درباره کیفرخواست مطرح شده از سوی نماینده دادستان-که در جلسه هم حضور پیدا نکرد- مبادرت کردیم. از نظر ما، نه تبلیغ و نه اجتماع و تبانی علیه نظام از سوی موکلین ما صورت نگرفته و در این جلسه نیز با بیان ادله مستند، هر دو عنوان اتهامی را رد کردیم.»

خانم کلاهچیان در رابطه با اتهامات انتسابی به این دو شهروند اظهار کرد: «این عناوین اتهامی بر اساس اقاریر دو تبعه فرانسوی به موکلین ما نسبت داده شده که از اساس کذب و مردود است. چرا که هیچ یک از موکلین با این دو تبعه خارجی کوچکترین ارتباطی نداشته‌ اند.»

و در ادامه افزود: «تصور ندارم که جلسه بعدی برای این دادگاه داشته باشیم و منتظر صدور حکم و رای دادگاه برای موکلین خواهیم بود.»

آقای حبیبی، در تاریخ ۱۰ اردیبهشت ماه، به همراه رسول بداقی، جعفر ابراهیمی و علی اکبر باغانی بازداشت و به بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شده بود. وی به همراه جعفر ابراهیمی، در تاریخ ۲۴ خرداد امسال، به یکی از سلول های انفرادی بند ۲۴۰ زندان اوین منتقل شد، نهایتا وی در تاریخ ۹ مرداد، از بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین به بند ۴ این زندان منتقل شد. در تاریخ ۱۰ شهریورماه، پرونده این فعال صنفی معلمان با صدور کیفرخواست، جهت تعیین شعبه به دادگاه انقلاب تهران ارسال شده بود.

محمد حبیبی، سخنگوی کانون صنفی معلمان پیش از این نیز به دلیل فعالیت های خود سابقه بازداشت و محکومیت داشته است. وی در تاریخ ۲۰ آبان‌ماه ۹۹، پس از تحمل ۳۰ ماه حبس، به صورت زودهنگام از زندان تهران بزرگ آزاد شد. او مجددا دیماه سال گذشته با دریافت ابلاغیه ای به پلیس امنیت احضار شده بود.

آقای ابراهیمی، روز چهارشنبه ۱۹ مردادماه از بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین به بند قرنطینه این زندان منتقل شد. روز پنجشنبه ۱۳ مردادماه قرار بازداشت این فعال صنفی معلمان تمدید شده بود. در شهریور ماه سال جاری، کیفرخواست پرونده وی صادر و جهت رسیدگی به دادگاه ارسال شده بود.

جعفر ابراهیمی، معلم و عضو کانون صنفی معلمان تهران است. او پیش از این نیز به دلیل فعالیت های خود سابقه بازداشت و محکومیت داشته است. وی در دیماه سال گذشته توسط دادگاه انقلاب کرج به ۴ سال و ۶ ماه حبس تعزیری محکوم شد.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.