عضو کمیسیون ویژه طرح صیانت مجلس: گشت ارشاد جواب نمی‌دهد

جمعه, 22ام مهر, 1401
اندازه قلم متن

غلامرضا نوری قزلجه، نماینده بستان‌آباد و از اعضای کمیسیون ویژه طرح صیانت در گفت‌وگو با سایت جماران، گشت ارشاد را ناکارآمد خواند.

نوری قزلجه در این گفت‌وگو تاکید کرد: «امروز باید قبول کنیم گشت ارشاد جواب نمی‌دهد.»

این نماینده مجلس در ادامه گفت: «آیا کسانی که گشت ارشاد با آن‌ها برخورد کرد، مومن و باحجاب شدند؟»

او در ادامه با نقد روش‌های تنبیهی گشت ارشاد گفت: «یعنی کسی تا حالا گفته که گشت ارشاد مرا جلوی پدر و مادر یا دوستانم در خیابان گرفتند و با ون بردند به محل ارشاد و ساعتی برایم کلاس گذاشتند و من هم نهایتا دو رکعت نماز شکر خواندم که خدایا من هدایت شدم؟! من که با چنین فردی برخورد نکرده‌ام.»

عضو کمیسیون ویژه طرح صیانت مجلس راهکار کنونی را در مواجهه با حجاب راهی نادرست خواند که نتیجه‌اش «فقط ظاهر را در خیابان و آن هم فقط جلوی چشم مامورین» درست و اسلامی می‌کند.»

در ادامه این گفت‌وگو، نوری قزلجه به فعالیت ۲۵ یا ۲۶ دستگاه حاکمیتی در حوزه حجاب و عفاف اشاره کرد که به گفته او، اغلب این دستگاه‌ها «عملکرد قابل قبولی نداشته‌اند».

او با تاکید بر این که با روش‌های کنونی نمی‌توان به «جامعه و زندگی عفیفانه مد نظر حاکمان اسلامی» رسید، اعتراف کرد که جمهوری اسلامی نتوانسته در حوزه تربیتی در جامعه موفق عمل کند.

این نماینده مجلس همچنین تاکید کرد برخی اقداماتی که در کشور انجام می‌شود – مانند گشت ارشاد – ارتباط ۱۰۰ درصدی به دولت‌ها ندارد.

البته نوری قزلجه «قانون‌گریزی در طول یک سال اخیر» را در سایه یک‌دست شدن قوا و چترهای پوششی آن دانست و گفت که این روند «افراط در بعضی رفتارها مثل رفتار گشت ارشاد» را به همراه داشته است.

او در ادامه این گفت‌وگو پیش‌بینی کرد که همین رفتارها و «سرمستی در داخل آن‌ جریان»، انشقاقی نیز به وجود خواهد آورد چون به اعتقاد او، در آن مجموعه هم کسانی هستند که به قانون و رعایت آن اعتقاد دارند و از تندروها فاصله می‌گیرند.

به گفته این نماینده، تغییر رفتاری که از سوی مجلس نسبت به دولت و بالعکس به وجود آمده، نشان می‌دهد که «قطعا بین تندروهای افراطی و میانه‌روها شکاف ایجاد می‌شود.»

از: ایران اینترنشنال


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.