صدور حکم حبس ابد برای دو شهروند سلماسی

جمعه, 6ام دی, 1392
اندازه قلم متن

دادگاه کیفری شهرستان سلماس دو شهروند اهل این شهرستان را به اتهام همکاری با حزب حیات آزاد کردستان «پژاک» به حبس ابد محکوم کرد.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، دادگاه کیفری شهرستان سلماس طی هفته گذشته با صدور حکمی صابرمامدی ٣٨ ساله فرزند اسحد و نظمین حیدری ۴٠ ساله فرزند سلطان هر دو شهروند اهل روستای دریک از توابع سلماس را به حبس ابد محکوم کرد.

بر پای همین گزارش، این دو شهروند اردیبهشت ماه سال جاری توسط نیروهای امنیتی این شهرستان بازداشت و منزل آن‌ها مورد بازرسی و تفتیش قرار گرفته بود.

به گزارش همین منبع صابرمامدی پسر عموی الهام مامدی (رضا اسماعیلی) زندانی سیاسی است که ۴ آبان ماه سال جاری در زندان شهرستان سلماس اعدام شد، وی پیشتر از طریق همکاری با حزب حیات آزاد کردستان (پژاک) توسط نیروهای امنیتی ایران بازداشت و به ۳ سال حبس تعزیری محکوم و دوران محکومیت خود را به سپری کرده بود.

همچنین یکی از نزدیکان این ٢ شهروند و به نقل از وکیلشان اعلام کرد، که این ٢ شهروند اتهامات وارده را رد و از شکنجه، بدرفتاری و حبس انفرادی طولانی مدت شکایت کردند.

اتهامات مطرح شده از سوی نیروهای امنیتی نسبت به این ۲ شهروند کرد از سوی مقامات امنیتی ایران همکاری با حزب حیات آزاد کردستان (پژاک) مطرح شده است.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.