کانادا شش فرد و چهار نهاد جمهوری اسلامی را به دلیل نقض حقوق بشر در ایران تحریم کرد

پنجشنبه, 28ام مهر, 1401
اندازه قلم متن

ملانی جولی، وزیر امور خارجه کانادا (عکس از آرشیو)

ملانی جولی، وزیر امور خارجه کانادا (عکس از آرشیو)

دولت کانادا روز چهارشنبه در ادامه اقدامات خود علیه «ناقضان حقوق بشر» در ایران، شش فرد و چهار نهاد جمهوری اسلامی را مورد تحریم قرار داد.

وزیر خارجه کانادا می‌گوید، این افراد و نهادها در «نقض فاحش» و «سیستماتیک» حقوق بشر در ایران مشارکت داشته‌اند.

ملانی جولی، وزیر امور خارجه کانادا در بیانیه‌ای گفت٬ کانادا از تمام ابزارهایی که در اختیار دارد برای پاسخ به نقض حقوق بشر توسط حکومت ایران و تهدیدات این کشور علیه صلح و امنیت منطقه، استفاده می‌کند و به حمایت از مردم ایران ادامه می‌دهد.

ملانی جولی، وزیر خارجه کانادا، روز پنجشنبه در یک جلسه مجازی میزبان همتایان خود برای بحث و تبادل نظر در مورد اعتراضات ایران خواهد بود
بیشتر در این باره:

کانادا: وزیران خارجه زن جهان در حمایت از مردم ایران گردهم می‌آیند

گزارش‌ها حاکی است که شورای نگهبان، مجلس خبرگان رهبری، خبرگزاری فارس، مجمع تشخیص مصلحت نظام در این فهرست تحریمی کانادا قرار گرفته‌اند.

دولت کانادا همچنین محمد کرمی، از فرماندهان نیروی قدس سپاه، عزت‌الله ضرغامی، رییس پیشین صدا و سیما، مجید میراحمدی، معاون وزیر کشور، صغری خدادادی، رییس زندان قرچک، عباس علی کدخدایی، سخنگوی پیشین شورای نگهبان و حشمت‌الله فلاحت‌پیشه، نماینده سابق مجلس به لیست تحریمی اضافه کرده است.

این سومین بسته تحریمی کانادا علیه جمهوری اسلامی به دلیل نقض حقوق بشر و اقدامات بی‌ثبات کننده منطقه‌ای است.

جاستین ترودو، نخست‌وزیر کانادا ۱۵ مهرماه خبر تحریم‌هایی برای ممنوعیت ورود اعضای ارشد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران به این کشور را اعلام کرد

جاستین ترودو گفته بود این تصمیم بر نیمی از اعضای ارشد سپاه که حدود ۱۰ هزار نفر هستند تاثیر خواهد داشت و برای همیشه ورودشان به خاک کانادا ممنوع خواهد شد.

شهرهای مختلف ایران به دنبال جان باختن مهسا (ژینا) امینی در بازداشت «گشت ارشاد»، صحنه اعتراضات گسترده‌ای بوده که کلیت ساختار حکومت جمهوری اسلامی را نشانه رفته است. «زن، زندگی، آزادی» از شعارهای محوری این اعتراضات است که اعتراض زنان در ایران را به مقولاتی چون حجاب اجباری و قوانین تبعیض‌آمیز علیه آن‌ها نشان می‌دهد.

سرکوب «خونین» اعتراضات در ایران واکنش‌های بین المللی گسترده‌ای را درپی داشته است.

اتحادیه اروپا نیز دوشنبه چهار نهاد و ۱۱ مقام بلندپایه نظامی و امنیتی ایران، از جمله عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات را به‌دلیل نقش آن‌ها در سرکوب گسترده اعتراضات مردمی تحریم کرد.

آمریکا و بریتانیا نیز مقامات و نهادهای دخیل در «سرکوب خونین» اعتراضات مسالمت‌آمیز مردمی را تحریم کرده بودند.

از: رادیو فردا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.