اتریش بازداشت یک شهروند خود در ایران را تایید کرد

پنجشنبه, 28ام مهر, 1401
اندازه قلم متن

رادیو فردا

اتریش روز پنج‌شنبه ۲۸ مهر بازداشت یک شهروند خود در ایران را تایید کرد، اما گفت که بازداشت او ربطی به اعتراضات اخیر ایران نداشته است.

وزارت خارجه اتریش در ادامه بدون اشاره به نام فرد بازداشت شده گفته است از ایران می‌خواهیم علت بازداشت این شهروند اتریشی را توضیح دهد.

خبرگزاری فارس روز چهارشنبه گزارش داده بود که ۱۴ خارجی از جمله شهروندان افغانستان، اتریش، فرانسه، آمریکا و بریتانیا در جریان اعتراضات اخیر ایران بازداشت شده‌اند.

وزارت خارجه اتریش اعلام کرده که مقامات ایران بازداشت شهروند اتریشی را تایید کرده‌اند، اما علت بازداشت وی، اعتراضات اخیر ایران نبوده است.

این بیانیه می‌گوید که کمک‌های کنسولی به فرد بازداشت شده ارائه خواهد شد.

رسانه‌های حکومتی و مقامات جمهوری اسلامی طی بیش از یک ماهی که از اعتراضات ایران می‌گذرد، بارها مدعی شده‌اند که کشورهای خارجی پشت اعتراضات هستند.

وزارت اطلاعات ایران روز هشتم مهر نیز مدعی شده بود که ۹ تبعه خارجی را در ارتباط با اعتراضات بازداشت کرده است که شامل اتباع آلمان، لهستان، ایتالیا، فرانسه، هلند و سوئد بودند.

اخیرا ایتالیا و فرانسه بازداشت شهروندان خود در ایران را تایید کرده و با رد هرگونه مداخله آ‌ن‌ها با حوادث ایران، خواهان آزادی فوری این افراد شدند.

حکومت ایران سال‌هاست که با متهم کردن شهروندان خارجی به جاسوسی، از آن‌ها به عنوان گروگان برای دریافت امتیازات و خواسته‌های خود استفاده می‌کند.

با استفاده از گزارش خبرگزاری رویترز و رادیو فردا/د.خ/ک.ر

به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

برچسب‌ها:

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.