حمایت قاطع تشکل‌های معلمان آسیا و اقیانوسیه از معلمان، اتحادیه‌های صنفی و معترضین در ایران

جمعه, 29ام مهر, 1401
اندازه قلم متن

نمایندگان تشکل‌های معلمان آسیا و اقیانوسیه به اتفاق آرا قطعنامه همبستگی با معلمان و دانش آموزان ایرانی را تصویب کردندنمایندگان تشکل‌های معلمان آسیا و اقیانوسیه به اتفاق آرا قطعنامه همبستگی با معلمان و دانش آموزان ایرانی را تصویب کردند © twitter

ار اف ای 

بنا بر خبری که از کانال تلگرام  شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران منتشر شده است، نمایندگان تشکل‌های معلمان آسیا و اقیانوسیه، حمایت قاطع خود را از معلمان، اتحادیه‌های صنفی و معترضین در ایران اعلام کردند.

کنفرانس آموزش بین‌الملل برای منطقه‌ آسیا و اقیانوسیه، با شرکت ۱۹۶ نماینده اتحادیه‌های صنفی معلمان از ۲۶ کشور این منطقه، از تاریخ ۲۶ تا ۲۸ مهر ۱۴۰۱، در کشور کامبوج برگزار شد.

بنا بر گزارش شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان، در این کنفرانس، پیام همبستگی شورای هماهنگی تشکل‎های صنفی فرهنگیان ایران قرائت گردید که مورد استقبال‌ گرم کلیه شرکت کنندگان قرار کرفت. اولین قطعنامه‌ی ارائه داده شده به اجلاس، قطعنامه «همبستگی با معلمان، اتحادیه‎ های کارگری و اعتراضات در ایران» بود که به اتفاق آرا تمام نمایندگان اتحادیه‌های شرکت کننده به تصویب رسید.

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران، روز بیست و هفتم مهر، با انتشار فراخوانی در اعتراض به جان‌باختن و بازداشت دانش آموزان و سرکوب سیستماتیک معلمان، دانش آموزان و مردم، یکم و دوم آبان را روزهای تحصن عمومی فرهنگیان اعلام کرد.

در بیانیه این شورا آمده است:

با کمال تأسف وزیر آموزش پرورش نه‌تنها کمترین صیانتی از جامعه آموزش کشور به عمل نیاورد، بلکه خود و حراست ادارات در سراسر کشور، به آلتِ دستی برای سرکوب تبدیل شده و با مشروع دانستن ارجاع دانش آموزان معترض به کانون‌های اصلاح و تربیت رسالت آموزش و پرورش را به کلی زیر سوال برده‌اند.

 

 

به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.