احضار و بازداشت سید علی ابطحی به اتهام توهین به رئیس جمهور پیشین در ایران

شنبه, 7ام دی, 1392
اندازه قلم متن

seyed_abtahi

سید على ابطحى پس از احضار اجراى احکام دادگاه انقلاب اصفهان، ظهر روز چهارشنبه ۴ / ١٠ / ۹٢ براى گذراندن حکم ۶ ماه حبس خود که به اتهام توهین به رئیس جمهور پیشین و مقامات صادر شده بود، روانه زندان خمینى شهر شد.

بنا بر اطلاع “سودویند”، دادگاه تجدید نظر استان اصفهان پیشتر در دى ماه سال ١٣۹٢ حکم بدوى شش ماه زندان سیدعلى ابطحى و سیصد هزارتومان جریمه نقدى، صادره از دادگاه خمینى شهر را تایید کرده بود.

سید على ابطحى فرزند سید مجتبى ابطحى، از رزمندگان جنگ ٨ ساله و عضو برجسته کانون معلمان خمینى شهر، در ٢٠ خرداد ۹٢ طى یورش نیروهاى امنیتى به منزل ایشان دستگیر و تعداد زیادى رایانه موجود در منزل ایشان، توسط ماموران ضبط شد.

گفته میشود که ارزش رایانه هاى ضبط شده که جهت تعمیر به منزل آورده شده بودند،حدود یکصد میلیون تومان بوده است و تاکنون على رغم راى قاضى مبنى بر استرداد رایانه هاى ضبط شده، ماموران امنیتى از استرداد آن خوددارى کرده و این خود موجب دردسر شرکتها و افرادى شده که جهت تعمیر، کامپیوترهایشان را به ایشان سپرده بودند.

سید على ابطحى فرزند سید مجتبى ابطحى معلم بازنشسته، عضو کانون معلمان خمینى شهر است که پیش از انقلاب و در سال ۵۴ به دلیل اعتراضات شدید به تبعیض، از دانشگاه اخراج شد.

پس از انقلاب در سال ۵٨ به دریافت مدرک لیسانس فیزیک نائل شد و در سال ۶٠ وارد آموزش و پرورش شد. شش سال اول کارى خود را در استان محروم کهکیلویه خدمت کرد و پس از آن با قبولى در آزمون اعزام به خارج سه سال در امارات متحده عربى تدریس کرد و بقیه سالهاى تدریسش را تا بازنشستگى اجبارى در خمینى شهر گذراند.

وى که از رزمندگان دوران جنگ ٨ ساله با عراق بود، با تاسیس کانونهاى صنفى در کشور در دهه ٨٠، کانون معلمان خمینى شهر را سازمان دهى کرد.

وى پس از نشست شوراى هماهنگى کانونهاى فرهنگیان سراسر کشور-رشت، درسال ٨٣، چندین بار احضار و مورد بازجویى قرار گرفت.

آقاى مجتبى ابطحى در سال ٨۵ پس از تجمعات فرهنگیان، در مقابل مجلس، جهت اجراى قانون معطل مانده مدیریت خدمات کشورى که نقطه عطف دادخواهى معلمان کشور بود دستگیر و به مدت ٢٢ روز در زندان اوین تحت بازجویى قرار گرفت.

آقاى اسماعیل عبدى در حقوق معلم در خصوص آقاى ابطحى مى نویسد: وى که با قرار دادن وثیقه از زندان آزادشده بود، با حکم عجیب هیات تخلفات ادارى مواجه شد، مبنى بر بازنشستگى اجبارى با کسر از حقوق به جرم ترک خدمت به مدت ٢٢ روز!

این در حالى بود که وى در تمام این مدت ٢٢ روز تحت بازجویى قرار داشت.

در اعتراض به این حکم عجیب آقاى ابطحى در دیوان عدالت ادارى شکایت کرد و در سازمان بازرسى کل کشور و سازمان برنامه و بودجه موضوع را مطرح کرد. او که این حکم را قبول نداشت براى برقرارى حقوقش به اداره آموزش و پرورش خمینى شهر نرفت. با بى توجهى مسئولان بیمه اش قطع شد و لذا عمل جراحى همسرش را با هزینه شخصى پرداخت کرد.

گفتنى است منابع محلى از خمینى شهر بر این باورند که آزار و اذیت و بازداشت على ابطحى، فرزند این معلم بازنشسته در راستاى ادامه آزارهاى پدر براى جلوگیرى از فعالیتهاى صنفى وى مى باشد.

تصویر مربوط به سید مجتبی ابطحی میباشد.

از: زودویند


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.