با وجود حمله به تجمع شیراز، پزشکان برای تجمع در تهران و اصفهان فراخوان دادند

دوشنبه, 2ام آبان, 1401
اندازه قلم متن

ایران اینترنشنال

همزمان با حمله نیروهای امنیتی به تجمع پزشکان در شیراز، اعضای نظام پزشکی در تهران و اصفهان اعلام کردند که در اعتراض به دخالت نیروهای امنیتی در روند درمان در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه تجمع خواهند کرد.

بر اساس ویدیوهای منتشر شده، گروهی از پزشکان در شیراز مقابل سازمان نظام پزشکی تجمع کرده و شعارهایی از جمله «مرگ بر دیکتاتور» سر دادند.

اعضای کادر درمان در ساختمان نظام پزشکی شیراز همچنین شعار «سنندج زاهدان، چشم و چراغ ایران» و «از شیراز تا کردستان، ایران شده قبرستان» و «حکومت بچه کش نمی خوایم نمی خوایم» سر دادند. ماموران به این تجمع گاز اشک‌آور و گلوله ساچمه‌ای شلیک کرده‌اند.

عدم استفاده از آمبولانس برای انتقال ماموران و عدم دخالت ماموران امنیتی در روند درمان از جمله خواسته‌های پزشکان در اطلاعیه های منتشر شده در هفته‌های اخیر بوده است.

در همین حال اعضای نظام پزشکی تهران اعلام کردند که چهارشنبه در مقابل ساختمان نظام پزشکی تجمع خواهند کرد.

اعضای نظام پزشکی ورود نیروهای امنیتی به محیط های درمانی را محکوم کرده و خواستار ایجاد بستر مناسب برای ارائه خدمات به همه آسیب دیدگان و عدم دخالت نیروهای امنیتی در پروسه درمان شدند.

حفظ محرمانه بودن اطلاعات و اسرار مصدومیـن مراجعه کننده به مراکـز درمانی و حفظ استقلال سازمان پزشکی قانونی کشور برای جلوگیری از تخریب اعتماد عمومی دیگر خواسته اعضای نظام پزشکی ذکر شده است.

جلوگیری از آسیب بدنی و روانی وارده به جامعه مخصوصا کودکان و نوجوانان و حفظ سلامت جسم و روح و روان بازداشت‌شدگان و خانواده آنان دیگر خواسته پزشکان است.

حدود ۲۰۰ نفر ازمتخصصین جراح مغز و اعصاب نیز در بیانیه‌ای خواسته‌های مشابهی را مطرح کرده‌اند.

اعضای نظام پزشکی‌های استان اصفهان نیز در اطلاعیه‌ایتقاضای فراهم کردن شرایط امن جهت انجام تجمع صنفی و بحث و گفتگو با رویکرد پزشکی و سلامت جامعه، در محل سازمان‌ نظام پزشکی اصفهانیا هر مکان ممکن دیگر در روز پنجشنبه ۵ آبان شدند.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

برچسب‌ها: ,

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.