حمله ماموران امنیتی به تجمع‌های دانشجویی در دانشگاه‌ها در چهلم مهسا امینی

چهارشنبه, 4ام آبان, 1401
اندازه قلم متن

ایران اینترنشنال

همزمان با برگزاری تجمع‌های گسترده دانشجویی در دانشگاه‌های سراسر ایران، گزارش‌ها حاکی از هجوم نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی به شماری از دانشگاه‌ها و محاصره آن‌هاست. همچنین این نیروها در تلاش برای سرکوب اعتراضات، دانشجویان را با خشونت شدید و گاز اشک‌آور، هدف قرار دادند.

بر اساس گزارش‌ها و ویدیوهای منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی و همچنین گزارش‌های رسیده به ایران‌اینترنشنال، در تهران، نیروهای امنیتی روز چهارشنبه درهای دانشگاه امیرکبیر را به روی دانشجویان معترض بستند و تعدادی از آن‌ها در داخل دانشگاه گیر افتادند.

همچنین بسیجیان با دانشجویان در دانشگاه امیرکبیر درگیر شدند. دانشجویان شعار دادند: «بسیجی بی‌ریشه، ساندیس شرف نمی‌شه».

بر اساس گزارش‌های رسیده به ایران‌اینترنشنال،‌ دانشکده‌های فنی و تربیت‌بدنی دانشگاه تهران در امیرآباد نیز از سوی ماموران لباس‌ شخصی محاصره شده و به دانشجویان اجازه خروج داده نشده است.

یک ویدیوی رسیده به ایران‌اینترنشنال نیز از حمله به دانشجویان دانشگاه بهشتی حکایت دارد.

کانال شوراهای صنفی دانشجویان کشور هم نوشت که داخل دانشکده فنی دانشگاه تهران در امیرآباد گاز اشک‌آور شلیک شده و مقابل دانشکده نیروهای امنیتی مستقر شدند.

حمله نیروهای مسلح به دانشگاه‌ها در حالی است که به تازگی، محمدعلی زلفی‌گل، وزیر علوم دولت ابراهیم رئیسی، در پنجاه و هفتمین اجلاس معاونان پژوهش و فن‌آوری دانشگاه‌ها، مراکز آموزش عالی، پژوهشی و فن‌آوری که در سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران برگزار شد، اعلام کرد به زودی قرار است نیروهای مسلح در دانشگاه‌ها دفتر دایر کنند.

پس از حمله خشونت‌بار به دانشگاه صنعتی شریف در روز دهم مهر، موجی از محکومیت‌های بین‌المللی علیه جمهوری اسلامی به راه افتاد اما وزارت علوم جمهوری اسلامی موسسه‌ها و دانشگاه‌های خارجی محکوم کننده این حمله را به «مداخله در امور سیاسی ایران» متهم کرد.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.