نامه‌ معلمان سیستان و بلوچستان به ملت ایران

چهارشنبه, 4ام آبان, 1401
اندازه قلم متن

ایران امروز

نامه‌ی جمعی از معلمان سیستان و بلوچستان به ملت ایران،
پیرامون خشونت عریان بکار رفته از سوی نیروهای امنیتی علیه نمازگزاران جمعه خونین زاهدان و حوادث اخیر استان

یاران ناشناخته‌ام
چون اختران سوخته
چندان به خاک تیره فرو ریختند سرد
که گفتی
دیگر، زمین، همیشه، شبی بی‌ستاره ماند.

***

آنگاه، من، که بودم
جغد سکوت لانه تاریک درد خویش،
چنگ زهم گسیخته زه را
یک سو نهادم
فانوس بر گرفته به معبر در آمدم
گشتم میان کوچه مردم
این بانگ بالبم شررافشان:
– آهای!
از پشت شیشه‌ها به خیابان نظر کنید!
خون را به سنگفرش ببینید! …
این خون صبحگاه است گوئی به سنگفرش
کاینگونه می‌تپد دل خورشید
در قطره‌های آن

پس از گذشت هفته‌ها از فریادهای آزادی خواهی ملت ایران و با وجود سرکوب شدید و بیرحمانه در جای جان میهن عزیز هر روزه اخبار ناگوار و غم‌بار از «کردستان تا زاهدان» به گوش می‌رسد.
در این چهل و اندی سال پاسخ حاکمان بی کفایت، در برابر هر اعتراض یکسان بوده است، باتوم و گلوله، تهدید و بازداشت. اگر کارگران و معلمان به حقوق پرداخت نشده خود اعتراض کردند، اگر بازنشستگان به شرایط معیشتی خود اعتراض کردند، اگر کشاوران و دامداران اعتراض کردند، اگر مردم به گرانی سوخت اعتراض کردند، اگر به شلیک و سرنگونی هواپیمای مسافربری اعتراض کردند. تنها جوابشان گلوله بود و باتوم و تهدید.

از حاکمان نالایق سوال می‌کنیم در این سالیان چه کرده‌اید؟ کدام گوشه این وطن را ویرانه نساخته‌اید؟ به کدامیک از کرده‌هایتان می‌بالید؟ آیا اقتصاد را سامان داده‌اید؟ صنعت و فناوری را رشد داده‌اید؟ آموزش و علم را گسترش داده اید؟ رفاه ایجاد کرده اید؟ طبیعت و محیط زیست را آباد کرده اید؟ اسلام را عزیز کرده‌اید؟ انسانیت و عدالت را گسترانیده‌اید؟

نه!
شما ایران را ویران کردید.
از شما می‌پرسیم حاصل این بگیر و ببند و کشتار‌ها برای شما چه بوده است؟
در آخرین حرکت وقیحانه ناموس ایران را به نام «ارشاد» کشتید و بزدلانه انکار کردید.

جوانان ایران که به تنگ آمده از تباهی و ظلم به اعتراض برخواستند به گلوله بستید. عمال بی شرافت‌تان در برابر چشمان ملت به شیر دختران وطن تعرض کردند. اکنون چگونه باورکنیم در پس دیوار بازداشتگاه‌هایتان به خواهر بلوچمان تجاوز نشده است؟ چگونه باور کنیم مهساها و نیکاها و اسراها و … به دست مزدوران شما پرپر نگشته‌اند؟
حال که دستگاه سرکوب بی‌شرمانه به حریم امن کودکان‌مان تجاوز نموده است و مدارس را به خون دانش آموزان رنگین نموده است دیگر سکوت جایز نیست.

مردم شریف ایران، جوانان سربلند وطن، ما معلمان و فرهنگیان استان سیستان و بلوچستان، هم صدا با کردستان قهرمان، آذربایجان غیور، خوزستان پیروز، گیلان آزاده، همبستگی خود را با فریاد آزادی ایران عزیز اعلام می‌داریم.

معلمان استان سیستان وبلوچستان سالیان دراز است که مظلومیت بلوچ و بلوچستان و محرومیت سیستان را با گوشت و خون خود چشیده اند و امروز یک دل ویک صدا فارس و بلوچ، پیر و جوان، زن و مرد حصار‌های تفرقه را کنار زده و با ملت بلوچ اعلام همبستگی می‌کنیم و کشتار بی رحمانه نمازگزاران را در زاهدان محکوم می‌کنیم واعلام میداریم مسئولیت خون‌های به ناحق ریخته خواهران و برادران بلوچمان بر عهده نهاد‌های امنیتی حکومت و مسئولین جمهوری اسلامی می‌باشد.

ما معلمان و فرهنگیان استان سیستان و بلوچستان به ملت ایران و هموطنان عزیز بلوچ اعلام می‌کنیم فریب پوسیده‌ی تفرقه را کنار زده‌ایم و مصمم و استوار در مبارزه با ظلم در کنار شما ایستاده‌ایم.

معلمان استان سیستان و بلوچستان
سوم آبان یک هزار چهارصد و یک


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.