سازمان پزشکان و پیراپزشکان جبهه ملی ایران: خشونت افسار گسیخته ی حاکمیت ناکارآمد را محکوم می کنیم

جمعه, 6ام آبان, 1401
اندازه قلم متن

خشونت افسار گسیخته ی حاکمیت ناکارآمد را محکوم می کنیم

در دور جدید قیام ملی و آزادیخواهانه مردم ایران که از حدود چهل روز پیش و به دنبال قتل دلخراش دختر ۲۲ ساله، خانم مهسا امینی در بازداشتگاه گشت ارشاد آغاز گردید، حکومت جمهوری اسلامی چنانکه شیوه و خصلت آن است، در سراسر کشور به سرکوب خشونت بار نسبت به مردم به پا خاسته و معترض دست زد. ولی تصور نمی شد که این حکومت حتی حرمت و شان جامعه پزشکی فرهیخته این سرزمین را نیز رعایت نکند. اما متاسفانه حکومت نسبت به تجمع پزشکان، در مشهد و شیراز نیز گستاخانه راه سرکوب و برخورد ددمنشانه در پیش گرفت. و با نهایت شگفتی و تاثر شاهد آن بودیم که در روز چهارم آبان در تهران هم نیروهای سرکوبگر حکومتی در برابر اعتراض مدنی گرو هی از پزشکان و پیراپزشکان حق طلب و میهن دوست، به جای انجام وظیفه در راستای حمایت از حقوق شهروندی آنان و تامین امنیتشان و شنیدن اعتراضشان و اقدام در راستای رسیدگی به خواسته هایشان، به دور از هر منطق و اخلاقی به سوی آنان یورش بردند و صدمات جسمی و روانی شدیدی بر آنان وارد ساختند و عده ای از آنان را بازداشت نمودند.

بر خورد آنان با پزشکان به حدی سخیف و غیر قابل باور بود که رئیس و قائم مقام سازمان نظام پزشکی تهران از سمت های خود استعفا دادند. ما این حرمت شکنی و نقض حقوق انسانی و شهروندی پزشکان و پیراپزشکان را به شدت محکوم می کنیم و خواستار آزادی پزشکان بازداشت شده و شناسایی، محاکمه و مجازات عاملان و آمران در اسرع وقت هستیم.

حاکمیت باید دریافته باشد چنین برخوردهایی در پیشگاه ملت بزرگ ایران فراموش ناشدنی است و باید به زودی پاسخگوی چنین تعدی هایی باشد. جامعه ی بهداشت و درمان به حکم وظیفه ی حرفه ای و اخلاقی و انسانی خود، درمان آسیب های جسمی، روانی، اجتماعی باشندگان این مرز و بوم را دنبال می کند و پیگیر مطالبات بر حق آنان می باشد.

جمعه ۶ آبان ۱۴۰۱

سازمان پزشکان و پیراپزشکان جبهه ملی ایران

سایت جبهه ملی ایران

 


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.