کشف جسد در بدنه هواپیما از مبدأ ایران و تعلیق پروازهای لوفت‌هانزا و هواپیمایی اتریش

جمعه, 6ام آبان, 1401
اندازه قلم متن

عکس آرشیوی است

کشف جنازه در فرانکفورت یک روز پس از اعلام محدودیت‌های تازه علیه مسئولان سرکوب از سوی آلمان باعث شده است که رسانه‌ها و محافل سیاسی موضوع را با کنجکاوی زیاد دنبال کنند و همزمان درباره گسترش اعتراضات در شهرهای ایران گزارش بدهند.

کشف جسد بی‌جان یک مرد در محفظه خالی چرخ  یک ایرباس شرکت هواپیمایی لوفت‌هانزا که از تهران به فرانکفورت پرواز کرده بود، در رسانه‌های آلمان بازتابی گسترده داشت.

ایرباس لوفت‌هانزا ساعت ۵ و ۲۰ دقیقه سحرگاه پنجشنبه ۲۷ اکتبر، ۵ آبان، در فرودگاه فرانکفورت به زمین نشست و مأموران کنترل فنی هواپیما حدود ۵ ساعت بعد، یک جسد بی‌جان را در فضای خالی متعلق به یکی از چرخ‌های هواپیما پیدا کردند.

روزنامه پرتیراژ بیلد نخستین رسانه‌ای بود که بعدازظهر پنجشنبه در این مورد گزارش داد. این روزنامه به نقل از مأموران کنترل نوشت که پرواز لوفت‌هانزا حدود نیمه شب تهران را ترک کرده و پنج ساعت و نیم بعد مطابق برنامه در فرودگاه فرانکفورت به زمین نشسته است.

پلیس جنایی فرانکفورت تحقیق درباره  علت مرگ و حضور جسم بی‌جان مرد در هواپیما را آغاز کرده است.

سخنگوی پلیس هنوز حاضر به توضیح درباره جزئیات نیست‌.

اندکی پس از انتشار گزارش بیلدسایتونگ، دی ولت، روزنامه آلمانی دیگر گزارش داد که هنوز مبدأ پرواز این هواپیما به صورت رسمی تأیید نشده است.

کشف جنازه در فرانکفورت یک روز پس از اعلام محدودیت‌های تازه علیه مسئولان سرکوب از سوی آلمان باعث شده است که رسانه‌ها و محافل سیاسی موضوع را با کنجکاوی زیاد دنبال کنند و همزمان درباره گسترش اعتراضات در شهرهای ایران گزارش بدهند.

تارنمای روزنامه تاگس اشپیگل که در برلین منتشر می‌شود، به نقل از سخنگوی شرکت هوایی لوفت‌هانزا نوشت که این شرکت کلیه پروازهای خود از تهران را با شدت بیشتری کنترل می‌کند.

به گفته این سخنگو، لوفت‌هانزا دو پرواز خود و یک پرواز شرکت زیر مجموعه‌اش یعنی هواپیمایی اتریش را در پیش از ظهر امروز جمعه ۲۸ اکتبر (۶ آبان) لغو کرده است. وی پیش‌بینی کرده که بزرگترین شرکت هوایی آلمان، بعد از ظهر امروز در مورد ادامه یا قطع طولانی پروازهای خود از تهران تصمیم بگیرد.

لوفت‌هانزا در سال‌های گذشته چندبار پروازهای خود به ایران را قطع کرده است‌. در آخرین مورد، این شرکت پس از اصابت دو موشک سپاه پاسداران به هواپیمای اوکراینی و سقوط فاجعه‌بار آن پروازهای خود به ایران را لغو کرد. لغو پروازها ده ماه ادامه داشت.

از: ار اف ای


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.