لغو اعزام سعید متین پور به بیمارستان

دوشنبه, 9ام دی, 1392
اندازه قلم متن

said matinpour

روز گذشته به هنگام اعزام سعید متین پور به مرکز درمانی خارج از زندان اوین در پی اعتراض وی به اجباری بودن پوشیدن لباس زندان و استفاده از از دستبند اعزام وی از سوی مسئولان زندان لغوشد.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، اجباری بودن پوشش ویژه زندان و استفاده از دستبند و پابند برای برخی از زندانیان سیاسی و عقیدتی موردی بوده است که در گذشته نیز موجب اعتراض زندانیان را فراهم آورده بود که متعاقب آن نیز مسئولان زندان زندانیان را از رسیدگی پزشکی محروم کردند.

سعید متین پور فعال مدنی اهل زنجان که از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به اتهام ارتباط با بیگانگان و جاسوسی و تبلیغ علیه نظام به هشت سال حبس تعزیری محکوم شده است از تاریخ ۲۰ تیرماه سال ۱۳۸۸ تاکنون بدون امکان استفاده از مرخصی در زندان به سر می برد.

سعید متین پور طی این سالها از بیماریهای گوناگونی از جمله انحناء در محور ستون فقرات، دیسک کمر، نارسایی قلبی، مشکل دستگاه گوارشی، سینوزیت و پوسیدگی دندانها رنج می برد.

روز گذشته برای نخستین بار طی سالهای اخیر نسبت به اعزام وی به مراکز درمانی اقدام شد که به دلیل اعتراض وی به پوشش ویژه ی زندانیان و الزام به زدن دستبند این اعزام از سوی مسئولان زندان لغو شد.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.