همزمان با گشایش پرونده جدید؛ حکم ۴ سال و ۸ ماه حبس بهاره هدایت اجرا شد

یکشنبه, 15ام آبان, 1401
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – امیر رئیسیان، وکیل بهاره هدایت، زندانی سیاسی سابق، از اجرای حکم زندان و گشایش پرونده ای جدید برای موکلش در زندان اوین خبر داد. خانم هدایت در تاریخ ۱۱ مهرماه امسال توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به زندان اوین منتقل شد. بهاره هدایت پیشتر در خصوص اعتراضات دیماه ۹۸ توسط دادگاه انقلاب تهران به ۴ سال و ۸ ماه حبس تعزیری محکوم شده بود.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از امتداد، امیر رئیسیان، وکیل بهاره هدایت، زندانی سیاسی سابق، از اجرای حکم موکلش در زندان اوین خبر داد.

آقای رئیسیان عنوان کرد: “بهاره هدایت از ۱۱ مهر تا ۴ آبان در بند ٢٠٩ اوین بازداشت بوده و چندین اتهام از جمله فعالیت تبلیغی علیه نظام، اجتماع و تبانی و همچنین ترویج فساد و فحشا به او تفهیم شده در حالی که مصداقی برای اتهامات اخیر علیه او وجود ندارد.”

وکیل خانم هدایت افزود: “در حالی که هنوز برای این پرونده جدید قضایی از بهاره هدایت دفاع آخر اخذ نشده و تکلیف آن روشن نیست، خانم هدایت را برای گذراندن حکم ۴ سال و ۸ ماه زندان در پرونده‌ی قبلی‌اش به بند زنان زندان اوین منتقل کرده‌اند”.

این وکیل دادگستری در خصوص نحوه بازداشت موکلش گفت: “ماموران با شکستن در وارد منزل شده و بدون اینکه حکم جلب به نام بهاره هدایت را ارائه دهند، او را بازداشت و به زندان اوین منتقل کردند. موضوعی که خلاف نص صریح ماده ١٨١ ایین دادرسی کیفری است و موکلم به این موضوع اعتراض کرده است”.

آقای رئیسیان عنوان کرد: “موکلم خانم بهاره هدایت، ۱۱ مهرماه توسط ماموران امنیتی در منزل یکی از دوستانش بازداشت شد.

بهاره هدایت در تاریخ ۱۱ مهرماه توسط ماموران امنیتی در منزل یکی از دوستانش بازداشت و روز چهارشنبه ۴ آبان ماه از بند ۲۰۹ زندان اوین به بند زنان این زندان منتقل شد.

بهاره هدایت پیشتر در خصوص اعتراضات دیماه ۹۸ توسط دادگاه انقلاب تهران به ۴ سال و ۸ ماه حبس تعزیری محکوم شد. دادگاه از باب مجازات تکمیلی نیز وی را به ۲ سال محرومیت از عضویت در گروه‌های سیاسی و اجتماعی و ۳ ماه ارائه خدمت در آسایشگاه سالمندان محکوم کرد. حکم صادره عینا در دادگاه تجدیدنظر تایید شد.

خانم هدایت پیشتر نیز به واسطه فعالیت های خود سابقه بازداشت و محکومیت دارد.

در نخستین ساعات روز چهارشنبه ۱۸ دی ماه ۹۸، پرواز شماره ۷۵۲ خطوط هوایی اوکراین با ۱۷۶ سرنشین، توسط پدافند هوایی سپاه پاسداران ساقط شد. صبح شنبه ۲۱ دی ماه، ستاد کل نیروهای مسلح با انتشار اطلاعیه‌ای ضمن تایید این واقعه مدعی شد که هدف گیری هواپیمای مسافربری غیرعمدی و ناشی از خطای عامل انسانی بوده است. این موضوع منجر به موجی از اعتراضات به خصوص در دانشگاه‌های مختلف کشور شد.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

برچسب‌ها:

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.