استقبال مردم از تیم ملی فوتبال ساحلی در بوشهر؛ حمله نیروهای امنیتی به شهروندان در فرودگاه

سه شنبه, 17ام آبان, 1401
اندازه قلم متن

دوشنبه شب، ماموران حکومتی به سمت مردمی که برای استقبال از تیم ملی فوتبال ساحلی به فرودگاه بوشهر رفته بودند، گاز اشک‌آور و گلوله ساچمه‌ای شلیک کردند.

پیش از آن هم گزارش‌ها و تصاویری به ایران‌اینترنشنال رسیده بود که نشان می‌داد نیروهای امنیتی راه‌های منتهی به فرودگاه را بسته بودند تا جلوی شهروندانی که قصد استقبال از بازیکنان فوتبال ساحلی را داشتند، بگیرند.

استقبال مردمی و تلاش حکومت برای متفرق کردن حاضران، در پی رفتار بازیکنان تیم ملی فوتبال ساحلی ایران در مسابقات جام بین‌قاره‌ای در امارات متحده عربی بود که موجی از همراهی و تشویق را از سوی افکار عمومی به دنبال داشت.

سعید پیرامون، بازیکن تیم ملی فوتبال ساحلی، پس از گلی که در فینال به برزیل زد، در شادی پس از گل، دست‌هایش را بالا برد و در حمایت از خیزش انقلابی ایرانیان، به صورت نمادین حرکت قیچی کردن موهایش را نشان داد.

این بازیکن، بلوچ، ‌متولد چابهار و اهل سنت است و شماری از شهروندان برای استقبال از او در فرودگاه بوشهر حاضر شده بودند.

علاوه بر این حرکت نمادین، تیم ملی فوتبال ساحلی ایران روز یک‌شنبه پس از رسیدن به مقام قهرمانی و در مراسم دریافت جام، خوشحالی نکرد. رفتاری که به سرعت سوژه کاربران در شبکه‌های اجتماعی شد.

بازیکنان تیم فوتبال ساحلی در بازی قبلی خود و پیش از فینال هم در حرکتی اعتراضی، سرود «جمهوری اسلامی» را همخوانی نکرده بودند.

پس از این حرکات اعتراضی، فدراسیون فوتبال در بیانیه‌ای، معترضانی که بیرون از ورزشگاه حضور داشتند را «بی‌خرد و فرصت‌طلب» نامید و گفت به پرونده اشخاصی که «اخلاق حرفه‌ای و ورزشی» را رعایت نکردند، رسیدگی خواهد کرد.

روزنامه ایران، ارگان رسمی دولت جمهوری اسلامی هم در واکنش به شعارهای ضد جمهوری اسلامی از سوی تماشاگران حاضر در فینال فوتبال ساحلی، از دولت امارات (میزبان این مسابقات) به دلیل عدم برخورد با این تماشاگران گلایه و تهدید کرد که امارات به زودی تبعات این اقدام خصمانه را می‌بیند.

در بازگشت بازیکنان تیم ملی فوتبال ساحلی به ایران، نیروهای امنیتی برای متفرق کردن افرادی که به فرودگاه رفته بودند، گاز اشک‌آور و گلوله ساچمه‌ای شلیک کردند.

از: ایران اینترنشنال 


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.