ضرغامی: قطر از پذیرش خدمات کشتی تفریحی «سانی» ایران امتناع کرد

جمعه, 20ام آبان, 1401
اندازه قلم متن

عزت‌الله ضرغامی در بازدید از کشتی تفریحی سانی در بندرعباس.

عزت‌الله ضرغامی در بازدید از کشتی تفریحی سانی در بندرعباس.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی می‌گوید قطر از پذیرش خدمات کشتی تفریحی «سانی» ایران در جریان جام جهانی ۲۰۲۲ امتناع کرده است.

به گزارش ایرنا، عزت‌الله ضرغامی عصر پنجشنبه ۱۹ آبان در بازدید از کشتی تفریحی سانی در بندرعباس گفت قرار بود مسافران جام جهانی فوتبال در قطر را به وسیله کشتی سانی جابه‌جا کنیم اما دولت قطر امکان پهلودهی این کشتی و شناورهای ایرانی را ندارد.

او در ادامه گفت با اعلام دولت قطر، امکان پهلوگیری کشتی سانی و شناورهای مسافربری ایرانی در بنادر قطر برای میزبانی مسابقه‌های جام‌جهانی ۲۰۲۲ منتفی شد: در۲ هفته اخیر با وجود هماهنگی‌های قبلی انجام شده، دولت قطر اعلام کرد نمی‌تواند در این حوزه (گردشگری) همکاری کنند.

آقای ضرغامی گفته است طرف قطری مشکل جدی اقامت دارد و تنها تعداد محدودی از کشتی‌های بسیار بزرگ که در عمل هتل هستند، در آنجا پهلو می‌گیرند و مشکل اقامتی تماشاگران را برطرف می‌کنند.

روزنامه «اطلاعات» ۹ آبان در گزارشی با عنوان «فرصت از دست رفته»، نوشت در حالی که کمتر از ۲۰ روز به شروع بزرگترین رویداد ورزشی، فرهنگی و اقتصادی جهان در کنار مرزهای جنوبی ایران باقی مانده، حتی یک تماشاگر خارجی بلیتی برای اقامت در ایران نخریده است.

این گزارش در ادامه گفته بود به گواه آمار رسمی حتی یک بنگاه اقتصادی در داخل کشور هم سفارش جدیدی برای کالا یا خدمات تولیدی خود دریافت نکرده تا به مسافران جام جهانی قطر عرضه کند.

بازی‌های جام جهانی فوتبال از ۲۹ آبان تا ۲۷ آذر امسال برگزار می‌شود.

با استفاده از گزارش‌های ایرنا، رادیو فردا. د.خ

از: رادیو فردا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.