هشدار درباره وخامت حال حسین رونقی در زندان؛ آغاز اعتصاب خشک

شنبه, 21ام آبان, 1401
اندازه قلم متن

عکس آرشیوی از حسین رونقی، فعال سیاسی و مدنی زندانی

عکس آرشیوی از حسین رونقی، فعال سیاسی و مدنی زندانی

مصطفی تاج‌زاده، فعال سیاسی زندانی، در تماس تلفنی با همسرش درباره وخامت حال حسین رونقی، دیگر فعال مدنی زندانی، هشدار داده است.

فخری محتشمی، همسر آقای تاج‌زاده، روز شنبه، ۲۱ آبان، در توئیتی نوشت که آقای تاجزاده روز جمعه در تماس با او گفته است که با توجه به ضعف جسمانی حسین رونقی «تا دیر نشده باید اقدام کنند.»

آقای تاج‌زاده در ادامه گفته که حسین رونقی اعلام کرده است که «پس از ۵۰ روز اعتصاب غذای تَر به دلیل عملی نشدن وعده آزادی از ۱۲ شب اعتصاب غذای خشک خواهد کرد.»

در همین حال برادر حسین رونقی نیز روز شنبه در توئیتی گفت: «دادستان دادسرای اوین و مسئولان زندان و ماموران امنیتی قصد جان حسین را دارند.»

حسن رونقی نیز ضمن تایید خبر قصد برادرش برای اعتصاب خشک گفته است که با وجود تشنج چندباره، افت شدید فشار و کاهش سطح هوشیاری، مسئولان زندان اوین از آزادی حسین خودداری می‌کنند.

این ممانعت در حالی صورت می‌گیرد که به گفته آقای رونقی، پزشکی قانونی پیشتر رای به «عدم تحمل کیفری» برادرش داده بود.

حسن رونقی در ادامه «قوه قضائیه، وزارت اطلاعات، سازمان زندانها، دادستان دادسرای اوین و بیت رهبری» را مسئول هرگونه اتفاقی در مورد برادرش اعلام کرد.

حسین رونقی، فعال مدنی و سیاسی، در سال‌های گذشته بارها بازداشت و به حبس محکوم شده است.

در آخرین مورد اواخر شهریور و در روزهای آغازین اعتراضات سراسری ماموران امنیتی به خانه او یورش بردند، او توانست بگریزد، اما چند روز بعد با همراهی وکلایش خود را به دادسرای زندان اوین معرفی کرد و از آن زمان با وجود وخامت وضعیت جسمانی در زندان به‌ سر می‌برد.

از: رادیو فردا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.