خانواده افکاری: حمید آزاد و الهام همچنان در انفرادی است

یکشنبه, 22ام آبان, 1401
اندازه قلم متن
 
سعید افکاری برادر نوید افکاری کشتی‌گیر شیرازی اعدام شده در سال ۱۳۹۷ از آزادی برادرش حمید افکاری خبر داد.
سعید افکاری برادر نوید افکاری کشتی‌گیر شیرازی اعدام شده در سال ۱۳۹۷ از آزادی برادرش حمید افکاری خبر داد.

«سعید افکاری» برادر «نوید افکاری»، کشتی‌گیر شیرازی اعدام شده در سال ۱۳۹۷، از آزادی برادرش حمید افکاری خبر داد.

او در حساب کاربری خود در توییتر نوشته است: «حمید را آزاد کردند ولی الهام همچنان در انفرادی وزارت اطلاعات در حبس است.»

خانواده نوید افکاری بعد از بازداشت سه فرزندشان نوید، حبیب و وحید افکاری و به دنبال آن اعدام شدن نوید، تاکنون به‌صورت پیوسته تحت فشار روز افزون نیروهای امنیتی قرار داشته اما دست از اطلاع‌رسانی درباره رنجی که برآن‌ها می‌رود نکشیده‌اند.

روز ۱۹آبان ۱۴۰۱، سعید افکاری از بازداشت خواهرش الهام به همراه همسر و دختر سه‌ساله‌شان «لیانا» خبر داد.

ساعاتی بعد همسر و دختر الهام افکاری آزاد شدند، اما الهام افکاری به بازداشت‌گاه اداره اطلاعات شهر شیراز، موسوم به پلاک ۱۰۰ منتقل شد.

۲۰آبان‌، بازپرس ویژه دادسرای عمومی و انقلاب شیراز از تفهیم اتهام الهام افکاری خبر داد و اعلام کرد که بازداشت او در پی «رصد اطلاعاتی توسط اداره کل اطلاعات استان فارس و به دلیل نقش او در تحریک و ترغیب و اغفال مردم به حضور در اغتشاشات فراخوان‌های متعددی» صورت گرفته است.

به گفته بازپرس ویژه دادسرای عمومی و انقلاب شیراز، خواهر نوید افکاری «اقدام به برقراری ارتباط و ارائه اخبار به برخی از معاندین نظام و همچنین سایت‌های خبری وابسته به عوامل خارجی و انتقال اخبار به شبکه تروریستی سعودی اینترنشنال کرده است.»

به دنبال بازداشت الهام افکاری، پدر و مادر و برادرش حمید، به بازداشت‌گاه پلاک ۱۰۰ شیراز منتقل شده بودند که ماموران اداره اطلاعات حمید افکاری را نیز بازداشت کردند.

نوید افکاری کشتی‌گیر جوان شیرازی، در پی اعتراضات مرداد ۱۳۹۷ بازداشت و سپس به اتهام قتل یک کارمند حراست سازمان آب و فاضلاب شهر شیراز، محکوم و اعدام شد.

در این پرونده سراسر ابهام، وحید و حبیب افکاری دو برادر دیگر نوید هم بازداشت شده و به اتهام معاونت در قتل به احکام طولانی مدت محکوم شدند.

دادگاه انقلاب و دادگاه کیفری شیراز وحید افکاری را به ۵۴ سال و شش ماه حبس و ۷۴ ضربه شلاق و حبیب افکاری را نیز به ۲۷ سال و سه ماه حبس و ۷۴ ضربه شلاق محکوم کرده بود.

حبیب افکاری فروردین ۱۴۰۱ از زندان آزاد شد، اما وحید و الهام افکاری دو عضو این خانواده همچنان در بازداشت هستند.

از: ایران وایر 


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.