نظام صنفی رایانه‌ای تهران: فیلترینگ و قطعی اینترنت فروش شرکت‌ها را ۵۰ درصد کاهش داد

دوشنبه, 23ام آبان, 1401
اندازه قلم متن

بازار تهران (عکس از آرشیو)

بازار تهران (عکس از آرشیو)

دبیر سازمان نظام صنفی یارانه‌ای استان تهران در خصوص پیامدهای قطع اینترنت به دنبال اعتراضات در ایران گفته است، «۴۸ درصد شرکت‌ها در پی اختلالات، فیلترینگ و قطعی اینترنت ۵۰ درصد کاهش فروش داشته‌اند.»

علیرضا کشاورز جمشیدیان در یادداشتی گفته است براساس نظرسنجی که انجام شده از ۱۰۴ شرکت عضو «نصر تهران» از تاریح هفتم تا دهم مهرماه مشخص شده است که تقریبا نیمی از شرکت ها با کاهش ۵۰ درصدی مواجه بوده‌اند.

او در ادامه نوشته است: «نکته دیگر این است که حدود نصف کسب‌وکارهای ما اعلام کردند روزانه بالای ۵۰ میلیون تومان ضرر داشته‌اند که ناشی از کاهش فروش بوده است. چیزی حدود یک‌پنجم اعلام کردند که بین ۱۰۰ میلیون تا ۵۰۰ میلیون متضرر شده‌اند.»

از زمان آغاز اعتراضات به جانباختن مهسا (ژینا) امینی در بازداشت گشت ارشاد گزارش‌ها از محدودیت شدید اینترنت طی بیش از ۵۰ روز گذشته خبر می‌دهند و نهادهای بین‌المللی، از جمله نت‌بلاکس، سازمان غیردولتی ناظر بر اینترنت جهانی، بارها گزارش داده که جریان انتقال داده‌ها در اینترنت شهرهای مختلف کشور به «یک‌چهارم» جریان عادی خود رسیده است.

همچنین گزارش‌های نهادهای حقوق بشری بین‌المللی نیز بارها جمهوری اسلامی را به قطع جریان اینترنت برای مخفی کردن سرکوب‌های گسترده اعتراضات توسط نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی متهم کرده‌اند.

نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران اخیرا اعلام کرده بود که هر ساعت قطعی اینترنت حدود ۱.۵ میلیون دلار ضرر اقتصادی برای کشور دارد که این رقم برای ۲۴ ساعت معادل ۳۶ میلیون دلار است.

از: رادیوفردا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.