کمیته سوم سازمان ملل نقض گسترده حقوق بشر در ایران را محکوم کرد

Wednesday, 16th November, 2022
اندازه قلم متن

بی بی سی فارسی

کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل متحد در یک جلسه ویژه به قطعنامه ای در محکومیت نقض گسترده حقوق شهروندان ایران رای داده است. در این قطعنامه به موضوع سرکوب شدید اعتراضات در ایران اشاره شده است.

قطعنامه «وضعیت حقوق بشر در جمهوری اسلامی ایران» با ۷۹ رای موافق، ۲۸ رای مخالف و ۶۸ رای ممتنع تصویب شد.

کاظم غریب آبادی، معاون امور بین الملل قوه قضاییه و رئیس «ستاد حقوق بشر»، پیشتر به نیویورک سفر کرده بود.

به گزارش منابع خبری ایران او «برای تبیین دیدگاه های جمهوری اسلامی ایران در این زمینه و نیز رای منفی کشورها به این قطعنامه» با سفرا و نمایندگان کشورهای مختلف رایزنی کرد.

آلمان و ایسلند هفته پیش از شورای حقوق بشر سازمان ملل درخواست کردند که برای بررسی وضعیت «نقض حقوق بشر در ایران» جلسه ای ویژه برگزار کند.

این جلسه قرار است در روز ۲۴ نوامبر (۳ آذر) برگزار شود.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.