کانادا حکومت ایران را در ارتباط با نقض حقوق بشر و همکاری پهپادی با روسیه تحریم کرد

شنبه, 28ام آبان, 1401
اندازه قلم متن

ایران اینترنشنال

وزارت خارجه کانادا اعلام کرد تحریم‌های جدیدی را علیه شش شخص و دو نهاد جمهوری اسلامی در ارتباط با نقض حقوق بشر و تامین پهپاد برای روسیه اعمال کرده است. تحریم‌های جدید کانادا صنایع هوایی شاهد و صنایع هوایی قدس سپاه پاسداران را هدف قرار داده است.

ملانی جولی، وزیر امور خارجه کانادا، گفت اوتاوا شش نفر از جمله مقام‌های ارشد ایرانی و حامیان برجسته دولت را به دلیل «نقض فاحش و نظام‌مند حقوق بشر» در داخل و خارج از کشور تحریم کرد. این پنجمین بسته تحریمی است که کانادا علیه ایران در سال جاری اعمال کرده است.

جولی در بیانیه‌ای گفت : «کانادا متعهد است در کنار مردم ایران، که شجاعانه برای حقوق بشر مبارزه می کنند، بایستد. روز به روز، وضعیت در ایران بدتر می‌شود زیرا حکومت ایران به سرکوب‌های خود در سرپیچی از درخواست‌های شهروندانش و جامعه بین‌المللی ادامه می‌دهد.»

او افزود کانادا از تمام ابزارهای دیپلماتیک خود برای پاسخ به اقدام‌های متخاصمانه جمهوری اسلامی استفاده می‌کند.

به گفته وزیر خارجه کانادا، شرکت‌های تحریم شده،صنایع هوایی شاهد و قدس،نقش کلیدی در اقدام‌های جمهوری اسلامی برای کمک به تجاوز روسیه به اوکراین ایفا می‌کنند.

پیش‌تر، وزارت خزانه‌داری آمریکا سه نهاد و دو شخص را که در تولید و انتقال پهپادهای ایران به روسیه نقش داشته‌اند، تحریم کرد.

در همین حال، نمایندگی جمهوری اسلامی در سازمان ملل اعلام کرده که حاضر است با اوکراین نشستی کارشناسی را برای تحقیق و تفحص درباره این پهپادها برگزار کند، اما تاکید کرده پیش از برگزاری چنین نشستی هرگونه «اتهام و اقدام» در این زمینه علیه تهران را رد خواهد کرد.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.