فریده مرادخانی جهت اجرای حکم حبس بازداشت شد

چهارشنبه, 2ام آذر, 1401
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – امروز چهارشنبه ۲ آذرماه فریده مرادخانی، فعال مدنی جهت اجرای حکم حبس بازداشت شد. گفته میشود بازداشت خانم مرادخانی در زمان مراجعه به دادسرای اوین صورت گرفته است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز چهارشنبه ۲ آذرماه ۱۴۰۱، فریده مرادخانی، فعال مدنی جهت اجرای حکم حبس بازداشت شد.

یک منبع مطلع در خصوص بازداشت و محکومیت خانم مرادخانی به هرانا گفت: “او در هنگام مراجعه به دادسرای اوین جهت اجرای حکم حبسش بازداشت و به زندان منتقل شده است. فریده مرادخانی اخیرا به ۱۵ سال حبس محکوم شده بود.”

فریده مرادخانی پیشتر در تاریخ ۲۳ دیماه ۱۴۰۰ در مسیر بازگشت به منزل توسط ماموران وزارت اطلاعات تهران بازداشت شد. ماموران در زمان بازداشت اقدام به بازرسی منزل این شهروند کرده و شماری از لوازم شخصی وی را ضبط کرده و با خود بردند. وی یک روز بعد در تماس با خانواده از انتقال خود به بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین خبر داد.

وی در تاریخ ۱۰ اردیبهشت امسال با تودیع قرار وثیقه ۱۰ میلیارد تومانی و با شرط محدودیت‌های همچون ممنوعیت‌ فعالیت مدنی، ارتباطات و خروج از تهران به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی آزاد شده بود.

گفته میشود وی پیش از این نیز به واسطه فعالیت های خود سابقه احضار توسط نهادهای امنیتی را داشته است.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

برچسب‌ها:

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.