آزادی وریا عفوری و حسین رونقی

شنبه, 5ام آذر, 1401
اندازه قلم متن

حسین رونقی، عکس از آرشیو

حسین رونقی، فعال مدنی، با قرار وثیقه آزاد و به بیمارستان منتقل شد

خانواده حسین رونقی، فعال مدنی، شامگاه شنبه پجم آذر ماه از آزادی او به قید وثیقه خبر دادند.

حسن رونقی، برادر این فعال مدنی، در شبکه اجتماعی توییتر نوشت، «حسین امشب با قرار وثیقه آزاد شد تا تحت درمان قرار گیرد». او به میزان وثیقه اخذشده برای آزادی برادر خود اشاره‌ای نکرده است.

همزمان، احمد رونقی، پدر حسین رونقی، نیز از آزادی موقت فرزند خود با «قرار وثیقه» و انتقال او به بیمارستان برای درمان خبر داده است.

این مدت گزارش‌هایی مبنی بر وخامت اوضاع جسمانی وی به دلیل اعتصاب غذا منتشر شد که همین امر مسئولان زندان اوین تهران را واداشت تا با انتقال موقت او به بهداری زندان و بیمارستان‌های خارج از زندان موافقت کنند.

وریا غفوری آزاد شد

وریا غفوری، بازیکن تیم فوتبال فولاد خوزستان، شامگاه شنبه پنجم آذر پس از دو روز بازداشت آزاد شد.

حساب کاربری روزنامه شرق، چاپ تهران، خبر آزادی آقای غفوری را در توییتر منتشر کرد، اما این رسانه توضیحی درباره چگونگی آزادی او نداده است.

وریا غفوری که با حضور در خانه فرشته احمدی، یکی از کشته‌شدگان اعتراضات اخیر ایران، و همچنین انتشار توییت‌هایی از معترضان در ایران حمایت کرده است روز پنج‌شنبه، یک روز مانده به بازی تیم ملی فوتبال ایران با ولز در رقابت‌های جام جهنی قطر بازداشت شد.

یکی از اتهامات این بازیکن «توهین و تخریب تیم ملی» عنوان شده در حالی که شماری از حقوق‌دانان چنین اتهامی را غیرقانونی توصیف کرده و گفته‌اند که قانون‌گذار چنین جرمی را تعریف نکرده است.

گزارش‌ها حاکی است که پرویز برومند، دروازه‌بان سابق تیم فوتبال استقلال تهران، نیز در جریان اعتراضات کنونی بازداشت شده است. قبل از او حسین ماهینی، بازیکن سابق پرسپولیس تهران، بازداشت شده بود که آزاد شد.

رادیو فردا

 

به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

برچسب‌ها:

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.