گزارش‌ها حاکی از بدرفتاری با دانشجویان بازداشت‌شده و خانواده‌های آنها است

یکشنبه, 6ام آذر, 1401
اندازه قلم متن

یک پایگاه خبری در ایران از وضعیت بد دانشجویان بازداشت‌شده دانشگاه امیرکبیر خبر داده و نوشت که مأموران دستگاه قضایی جمهوری اسلامی با خانواده‌های این دانشجویان نیز که پیگیر وضعیت فرزندانشان هستند، «بدرفتاری» می‌کنند.

پایگاه خبری امتداد روز یکشنبه ششم آذر نوشت: «تعداد زیادی از خانواده‌ها، هر روز مقابل دادسرای مقدسی زندان اوین جمع می‌شوند و بارها با آنها بدرفتاری شده است. هیچ‌کس آنجا پاسخگو نیست و همه نگران فرزندان خود هستند.»

«امتداد» تعداد دانشجویان بازداشت‌شده دانشگاه امیرکبیر را دست‌کم ۱۴ نفر اعلام و به نقل از الهام برادران مظفری، خواهر یکی از این دانشجویان نوشت: «دانشجویان بازداشت شده وضعیت خوبی ندارند.»

او افزود: «به خانواده دو نفر از دانشجویان بازداشتی گفته شده که تا روز دادگاه حتی به قید وثیقه از زندان خارج نخواهد شد. هفت نفر از این دانشجویان را هم به زندان تهران بزرگ منتقل کرده‌اند.»

به گفته خانم برادران مظفری، «به رغم اینکه حراست دانشگاه ادعا می‌کند که در بازداشت دانشجویان هیچ نقشی نداشته، اما شواهدی وجود دارد که نشان از همکاری حراست با نهادهای امنیتی در بازداشت دانشجویان، تشکیل پرونده و ارعاب آن‌ها دارد.»

بدرفتاری جمهوری اسلامی با بازداشتی‌ها به دانشجویان محدود نیست و مولانا عبدالحمید، امام جمعه اهل سنت زاهدان، روز جمعه این هفته گفت که «گزارش‌هایی می‌رسد که با زندانی‌ها بدرفتاری می‌شود و درباره بدرفتاری با زنان در رسانه‌ها چیزهایی گفته می‌شود که سنگین است و نمی‌توانم به زبان بیاورم … گزارش‌هایی داریم و حتی خودم از بعضی زندانیان سوال کرده‌ام. جلوی این بدرفتاری‌ها را بگیرید. با معترضان بنشینید و پیام آن‌ها را دریافت کنید.»

از: رادیو فردا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.