تشدید فشارها و اذیت و آزارها علیه زندانیان سیاسی هموطن بلوچ در زندان مرکزی زاهدان

شنبه, 14ام دی, 1392
اندازه قلم متن

zendan-zahedan

بنابه گزارشات رسیده به «فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران » فشارها و اذیت و آزارها علیه زندانیان سیاسی هموطن بلوچ در زندان مرکزی زاهدان بطرز وحشیانه ای شدت یافته است .

فشارها و اذیت آزارها علیه زندانیان سیاسی هموطن بلوچ در طی چند هفته گذشته شدت یافته است در راستای این فشارها و اذیت آزارها روز شنبه ۷ دیماه زندانی سیاسی علیرضا ناروئی بدون هیچ دلیل به سلولهای انفرادی بند قرنطینه شکنجه گاه زندان مرکزی زاهدان منتقل شد. هنگامی که این زندانی سیاسی ، از غلامی رئیس اطلاعات زندان درباره علت انتقال خویش به شکنجه گاه زندان زاهدان می پرسد ،در جواب به او گفته می شود ما اینجا تعیین می کنیم که کی کجا برود.

زندانی سیاسی علیرضا ناروئی ۳۰ ساله ، نزدیک به ۱ سال است که در زندان بسر می برد. او حدود ۸ ماه در شکنجه گاه اداره اطلاعات زاهدان زندانی بود و در طی این مدت تحت شدیدترین شکنجه های جسمی و روحی قرار داشت .

از طرف دیگر زندانی سیاسی خالد شه بخش که در اثر شکنجه های بازجویان وزارت اطلاعات دچار بیماریهای مختلفی شده است ، بازجویان وزارت اطلاعات مانع درمان این زندانی سیاسی هستند و از این طریق او را تحت فشارهای غیر انسانی قرار می دهند. او همچنین حق تردد بین بندها و دیدن دوستانش را ندارد.

زندانیان سیاسی هموطن بلوچ مستمرا توسط بابایی رئیس سازمان زندانهای استان ، خسروی رئیس زندان زاهدان و غلامی رئیس اطلاعات زندان احضار می شوند و مورد اذیت و آزار و تحت فشارهای غیر انسانی قرار می گیرند.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،انتقال زندانیان سیاسی بی دفاع به سلولهای انفرادی و تحت شکنجه های جسمی و روحی قرار دادن آنها و ایجاد جنگ روانی علیه آنها را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی برای پایان دادن به جنایت علیه بشریت در ایران خواستار ارجاع پرونده آخوند علی خامنه ای ولی فقیه رژیم و سایر آخوندهای همدست وی به دادگاه کیفری بین المللی است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
۱۴ دی ۹۲ برابر با ۴ ژانویه ۲۰۱۴


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.