تهدید ضمنی از طرف رئیس امیرکبیر: استفاده از «نهادهای بیرونی» برای مدیریت فضا

پنجشنبه, 10ام آذر, 1401
اندازه قلم متن

تحصن دانشجویان دانشگاه امیرکبیر

تحصن دانشجویان دانشگاه امیرکبیر

رئیس دانشگاه امیرکبیر روز پنج‌شنبه دانشجویان را به طور ضمنی تهدید کرد که در صورت ادامه اعتراض‌ها‌، از «نهادهای بیرونی» برای مدیریت اعتراضات استفاده خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، حسن قدسی‌پور روز پنج‌شنبه،‌ دهم آذر، به هجوم دانشجویان به ساختمان فارابی دانشگاه اشاره کرد و گفت در صورت تکرار دوباره این حرکت اگر «ابرازهای دانشگاه» برای توقف این روند کافی نباشد، «قطعا نهادهای بیرونی برای مدیریت فضا از ابزارهای قانونی استفاده خواهند کرد». 

دانشجویان معترض دانشگاه امیرکبیر روز دهم آبان پس از شکستن درهای آهنین، وارد دانشگاه شدند و به سمت ساختمان فارابی که دفتر مدیر دانشگاه در آن واقع است، حرکت کردند.

خبرگزاری دانشجو پیشتر گزارش داده بود که دانشجویان معترض پس از ورود به ساختمان به محل جلسه مسئولان دانشگاه رفته و در آنجا شعارهای اعتراضی سر دادند. 

رئیس دانشگاه امیرکبیر در سخنان روز پنج‌شنبه خود محتوای شعارهای دانشجویان را «براندازی خشن» توصیف کرد و گفت که با توجه به ادامه اعتراضات دانشجویان این دانشگاه در دو هفته گذشته، تعداد نیروهای «انتظامات» در خوابگاه‌های اطراف دانشگاه افزایش یافته است.

روسای برخی دانشگاه‌ها و مقامات وزارت علوم در حالی بر اقدامات «خشن» از طرف دانشجویان در جریان اعتراضات تاکید می‌کنند که پس از آغاز اعتراضات دانشجویی همزمان با اعترضات سراسری، ویدئوهای متعددی از برخورد خشونت‌آمیز نیروهای بسیج، لباس‌شخصی و انتظامات در برخی دانشگاه‌ها منتشر شده است.

بر اساس این ویدئوها و گزارش‌ها، این ماموران برای متفرق کردن دانشجویان از اسلحه، باتوم و گاز اشک‌آور هم استفاده می‌کنند.

از جمله خواسته‌های دانشجویان معترض، آزادی دانشجویان بازداشت‌شده و برداشته شدن جو امنیتی از دانشگاه‌ها است.

در همین حال علاوه بر صدور حکم حبس برای شماری از دانشجویان بازداشت‌شده، گزارش‌هایی از تعلیق تعداد قابل توجهی از دانشجویان معترض از سوی مسئولان تاکنون منتشر شده است.

تاکنون آمار دقیقی از دانشجویان بازداشت‌شده منتشر نشده است. کمیته پیگیری وضعیت بازداشت‌شدگان در آخرین گزارش خود بازداشت حدود ۵۵۰ دانشجو را تا اوایل ماه آذر تایید کرده بود.

از: رادیو فردا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.