افزایش نیروهای حراست دانشگاه شریف با جذب نیرو از یک شرکت امنیتی خصوصی

پنجشنبه, 10ام آذر, 1401
اندازه قلم متن

رسول جلیلی، رییس دانشگاه صنعتی شریف تهران اعلام کرد کارکنان حراست این دانشگاه با جذب نیرو از یک شرکت امنیتی خصوصی افزایش پیدا کرده‌اند.

جلیلی در یک جلسه با موضوع «حال این روزهای دانشگاه صنعتی شریف»، از افزایش ماموریت‌های حراست این دانشگاه خبر داد و گفت: «ورود هر گونه اطلاعات به کمیته انضباطی باید از کانال حراست دانشگاه باشد.»

او با تاکید بر این که «تلاش می‌کنیم آرامش را هرچه زودتر به شریف برگردانیم»، گفت: «برای این منظور تعدادی نیروی موقت به حراست دانشگاه اضافه شده است که البته این نیروها از طریق فراخوان جذب نشده‌اند و صرفا از طریق یک شرکت، تامین نیرو کرده‌ایم و این افراد تحت نظارت حراست دانشگاه فعالیت می‌کنند.»

منابع خبری دانشجویی در دانشگاه شریف گزارش دادند که رییس دانشگاه در این جلسه گفته دانشگاه کاری به این ندارد که نیروهای جدیدا جذب شده‌، بیرون دانشگاه عضو چه نهاد و مشغول چه کاری هستند.

بر اساس گزارش این منابع خبری، جلیلی این را هم اضافه کرده که فرایند جذب این نیروها با توجه به شرایط دانشگاه، خیلی سریع پیش رفته و به همین خاطر، برخی فیلترها در جذب آنها اعمال نشده است.

رییس دانشگاه با قبول برخی «رفتارهای نامناسب» نیروهای حراست جدید، گفته دانشگاه در حال برگزاری کلاس‌های آموزشی برای این نیروهاست و از سوی دیگر آنها قرار است به صورت موقت با دانشگاه همکاری کنند.

شرکت‌های خصوصی امنیتی در جمهوری اسلامی بر اساس قانون برنامه چهارم توسعه و با هدف ارتقای ظرفیت و توان نیروی انتظامی جمهوری اسلامی تاسیس شدند.

اکنون بیش از ۷۰۰ شرکت امنیتی و حفاظتی خصوصی در ایران فعالیت دارند.

محسن بیژنی، مدیرعامل شرکت خدمات امنیتی مرصاد، بهمن‌ ماه سال گذشته، به روزنامه دنیای اقتصاد گفته بود: «این موسسات با بیش از ۱۰۰ هزار نفر از بین نیروهایی که عمدتا بسیجی و بازنشسته نیروهای مسلح هستند، در تولید امنیت به نیروی انتظامی کمک می‌کنند.»

افزایش نیروهای حراست در دانشگاه شریف در حالی است که این دانشگاه در جریان خیزش سراسری علیه جمهوری اسلامی، یکی از کانون‌های اصلی اعتراضات دانشجویی در ایران بوده است. 

حمله شبانه به این دانشگاه در عصر یک‌شنبه دهم مهر ماه بازتاب گسترده‌ای در داخل و همچنین عرصه بین‌المللی داشت و پس از این حمله، دانشگاه‌های مختلف جهان خواستار پایان دادن به سرکوب اعتراضات دانشجویی در ایران شدند.

رییس دانشگاه شریف همچنین درباره دانشجویان ممنوع‌الورود گفت: «به ۱۳ دانشجو پیامک عدم حضور در خوابگاه ارسال کرده‌ایم که ممکن است این تعداد افزایش یابد.»

روند ممنوع‌الورودی دانشجویان معترض به دانشگاه‌های ایران اما همچنان ادامه دارد.

در یکی از تازه‌ترین موارد، شهریار شمس، فعال دانشجویی که به تازگی از زندان آزاد شده، در توییتی خبر داد در مراجعه به دانشگاه تهران شمال، متوجه شده نامش در لیست دانشجویان ممنوع‌الورود است.

از: ایران اینترنشنال


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.