رسول خادم: تخریب خانه‌باغ خانواده الناز رکابی تلافی داستان برداشتن حجاب بود

جمعه, 11ام آذر, 1401
اندازه قلم متن

رسول خادم از زمان آغاز اعتراضات پس از مرگ مهسا امینی، بارها از معترضان حمایت و از عملکرد حاکمیت انتقاد کرده است

رسول خادم از زمان آغاز اعتراضات پس از مرگ مهسا امینی، بارها از معترضان حمایت و از عملکرد حاکمیت انتقاد کرده است

رسول خادم، قهرمان کشتی جهان و مربی پیشین تیم ملی کشتی ایران، تخریب خانه‌باغ خانوادگی الناز رکابی، سنگ‌نورد، را «جِزّاندنی به تلافی داستان مسابقاتش» توصیف کرد.

اشاره وی به حضور بدون حجاب اجباری خانم رکابی در مسابقات بین‌المللی سنگ‌نوردی کره جنوبی بود که با حاشیه‌های امنیتی برای این ورزشکار و خانواده‌اش همراه بود.

داود رکابی، برادر الناز، از تخریب این خانه‌باغ ۳۰ متری خانوادگی از سوی افراد ناشناس خبر داد و خبرهای تائیدنشده در شبکه‌های اجتماعی نیز حاکی از جریمه مالی این خانواده به خاطر آنچه «ساخت‌و‌ساز غیرقانونی» عنوان شده، است.

 

آقای خادم در واکنش به طعنه نوشت: «و همین الان باید قانون را بر گرده‌یِ الناز رکابی پیاده می‌کردند!»

وی خطاب به مقام‌های جمهوری اسلامی اضافه کرد: «اگر بدنبال بی‌قانونی هستید، الان هیچ جایی بی‌قانون‌تر از ساختمان بهارستان نیست. باید به سراغ ساختمانِ مجلس در میدان بهارستان تهران بروید.»

این قهرمان کشتی در ادامه پست اینستاگرامی خود نوشته:‌ «افرادی داخل این ساختمان هستند که به اسم شنیدن صدای مردم‌ و پیگیری خواست مردم به بهارستان رفته‌اند و سرِ سفره‌یِ مردم هم نشسته‌اند، ولی در این مدت تنها کاری که نکرده‌اند عمل به قانون و آمدن میان مردم و شنیدن و پیگیری داد و درد مردم بوده است»!

مربی پیشین تیم ملی کشتی ایران، از نمایندگان مجلس به خاطر این که «هر چند روز یکبار درهای بهارستان را می‌بندند و با مشت‌هایِ گره‌کرده علیه همین مردم در صحن مجلس راهپیمایی می‌کنند»، انتقاد کرده و عملکرد آنها را «نهایت نفرت‌پراکنی… و تنش‌زایی» معرفی کرد.

الناز رکابی، پس از بازگشت به ایران، در اظهاراتی که به اعتراف اجباری شبیه بود، از «سهوی» بودن نداشتن حجاب سخن گفت، اما به نظر می‌رسد با توجه به تاثیرگذاری اقدام وی در بحبوحه اعتراضات پس از مرگ مهسا امینی، کماکان مورد غضب حاکمیت قرار دارد.

از: رادیو فردا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.