گزارشی از وضعیت نامناسب بازداشت شدگان اعتراضات در زندان تهران بزرگ

شنبه, 12ام آذر, 1401
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – شماری از بازداشت شدگان اعتراضات اخیر که در تیپ ۶ زندان تهران بزرگ بسر میبرند، با مشکلاتی همچون نبود لوازم بهداشتی و آب گرم، عدم بهره مند بودن از غذای مکفی و سالم و همچنین تراکم جمعیت بالای زندانیان و بازداشت شدگان مواجه هستند. بعلاوه سرمای محیط، موجب شیوع بیماری در میان ساکنین تیپ ۶ زندان شده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، شماری از بازداشت شدگان اعتراضات اخیر که در تیپ ۶ زندان تهران بزرگ بسر میبرند، با مشکلات متعددی مواجه هستند.

یک منبع مطلع در این خصوص به هرانا گفت: “در هر اتاق ۱۸ تخت وجود دارد و حداقل ۱۰ نفر روی زمین می خوابند. روزانه سه وعده غذایی کم حجم و بسیار بدکیفیت به همراه ۲ عدد نان میان زندانیان توزیع میشود. آب لوله کشی نیز به دلیل شوری بیش از حد، قابل آشامیدن نیست. همچنین فروشگاه زندان اجناس را با قیمت بسیار بالایی به زندانیان میفروشد. برای استحمام، آب گرم در اختیار زندانیان قرار ندارد و تعداد زیادی به علت سرمای محیط، دچار سرما خوردگی شده اند. بعلاوه نبود دارو و لوازم بهداشتی، موجب شیوع بیماری در بین زندانیان شده است”.

این منبع مطلع در ادامه با بیان اینکه “در ۱۰ روز گذشته، بازجویی ها با خشونت همراه بوده”، ادامه داد: “مسئولان زندان، روزانه ۳ مرتبه تمام زندانیان را به مدت ۳۰ دقیقه در هواخوری نگه میدارند و سپس آمارگیری می کنند.”

وی همچنین افزود: “در حال حاضر حدود ۳۰۰ تن در تیپ ۶ زندان تهران بزرگ نگهداری میشوند که اکثرا در جریان اعتراضات سراسری اخیر بازداشت شدند.”


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

برچسب‌ها:

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.