رئیس سابق صداوسیما: حکومت دیر یا زود به بن‌بست می‌رسد

دوشنبه, 21ام آذر, 1401
اندازه قلم متن

محمد سرافراز در دیدار علی خامنه‌ای با مسئولان صداوسیما، ۱۳۹۴

محمد سرافراز در دیدار علی خامنه‌ای با مسئولان صداوسیما، ۱۳۹۴

محمد سرافراز، رئیس پیشین سازمان صداوسیما، در یک گفت‌وگوی ویدئویی دربارۀ سیاست‌های جمهوری اسلامی گفته است حکومت جمهوری اسلامی «به فلاکتی رسیده که نمی‌تواند به کوچک‌ترین خواسته‌های مردم جواب دهد».

آقای سرافراز در این گفت‌وگو همچنین با تأکید بر این‌که «این روش حکمرانی قابل دوام نیست» می‌گوید «این روش برخورد و زدن و گرفتن و کشتن جواب نخواهد داد و دیر یا زود به بن‌بست می‌رسد و باید این روش را کنار گذاشت و باید به پایان برسد».

اظهارات محمد سرافراز در گفت‌وگو با شهرزاد میرقلی‌خان، بازرس ویژه او در زمان ریاست صداوسیما، که روز یکشنبه ۲۰ آذر در یوتیوب منتشر شد، واکنش اوست به سرکوب اعتراضات «زن زندگی آزادی» توسط حکومت که تا کنون نزدیک به ۵۰۰ کشته بر جا گذاشته است.

آقای سرافراز در سال ۱۳۹۳ با حکم علی خامنه‌ای به ریاست صداوسیما رسید، اما یک سال و نیم بعد به دلیل آن‌چه «کارشکنی مجتبی خامنه‌ای و نهادهای امنیتی» خواند، مجبور به کناره‌گیری شد. با این حال او هم‌اکنون یکی از منصوبان رهبر جمهوری اسلامی در شورای عالی فضای مجازی است. 

به‌گفته رئیس سابق صداوسیما در این گفت‌وگو «در سال‌هایی که باید اصلاحاتی به شکل ساختاری و اساسی صورت می گرفت، اتفاقی نیفتاده و روشی که در پیش گرفته شده، برخورد با مردم و تحت فشار قرار دادن آن‌ها در عرصه‌های مختلف، در زندگی اجتماعی و فردی‌شان، با این تصور که هرچه بیشتر فشار وارد کنیم، متهم‌شان کنیم، بهتر موفق می‌شویم؛ نشان داده که این روش‌ها جواب نمی‌دهد و اوضاع را بدتر می‌کند».

این اظهارات نخستین مواضع انتقادی او نسبت به حکومت و به‌طور خاص مجتبی خامنه‌ای، فرزند رهبر جمهوری اسلامی، نیست، اما در این گفت‌وگو در انتقاد از وضعیت حکمرانی و مجتبی خامنه‌ای، اضافه کرده «در شرایطی قرار دارم که می‌دانم با زدن این حرف‌ها ممکن است هر نوع اتفاقی بیفتد و هر نوع برخوردی با من بشود، وصیتنامه هم نوشته‌ام».

اعتراضات سراسری از ۲۶ شهریور پس از اعلام خبر کشته‌شدن مهسا امینی در بازداشت پلیس «گشت ارشاد» آغاز شد و همچنان ادامه دارد، اما واکنش حکومت به این اعتراضات صرفاً سرکوب از طریق ضرب و جرح، قتل، بازداشت، شکنجه و اعدام معترضان بوده است.

از: رادیو فرداhttps://www.radiofarda.com/a/32172444.html


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.