تعیین زمان برگزاری جلسه دادگاه ۶ تن از روزنامه نگاران و فعالان سیاسی

سه شنبه, 22ام آذر, 1401
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات زهرا و هدی توحیدی،‏ علیرضا خوشبخت، ویدا ربانی، حمیدرضا امیری و روح‌الله نخعی، ۶ تن از روزنامه ‏نگاران و فعالان سیاسی کشور، هفته آینده برگزار خواهد شد. این فعالین پیشتر در جریان اعتراضات سراسری بازداشت شده بودند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از امتداد، جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات زهرا و هدی توحیدی،‏ علیرضا خوشبخت، ویدا ربانی، حمیدرضا امیری و روح‌الله نخعی، هفته آینده برگزار خواهد شد.

بر اساس این گزارش، این افراد با فاصله کمتر از یک هفته از آغاز اعتراضات دستگیر شده‌‏ اند و با وجود تفهیم اتهام و اتمام مرحله تحقیقات اولیه، صدور قرار وثیقه برای آنها به برگزاری دادگاه موکول شده است.

علی مجتهدزاده، وکیل دادگستری در خصوص موکلان خود عنوان کرد: “متاسفانه تاکنون امکان ملاقات حضوری با موکلانم را نداشته ‏ام و فقط توانسته ‏ام با ویدا ربانی و علیرضا خوشبخت صحبت کنم.”

وی در ادامه افزود: “اتهامات این افراد،‏ اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور و تبلیغ علیه نظام است. پرونده زهرا و هدی توحیدی و ویدا ربانی در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب و پرونده علیرضا خوشبخت در شعبه ۲۹ دادگاه انقلاب بررسی می‏شود.”

همچنین سعید خلیلی، وکیل دادگستری اظهار داشت: “در کیفرخواست‏ های پرونده‌ ‏های امنیتی به جای استدلال حقوقی و استناد به قوانین، گویی با بیانیه سیاسی یک حزب افراطی مواجه هستیم. متاسفانه معدود قضات خاص، شأن خود و اهمیت و اعتبار دستگاه قضایی را فراموش کرده‌ ‏اند و انگار در مجادله تلویزیونی نشسته ‏‌اند و برای منکوب کردن طرف مقابل تحلیل ‏‌های سیاسی ارائه می‏کنند.”

پرتو برهان‏ پور، وکیل دادگستری دیگر متهمان این پرونده نیز در همین راستا ادامه داد: “ما با موکلان‏مان تنها به صورت تلفنی صحبت کرده‌ ایم، اما حقیقت آن است که ملاقات و صحبت میان وکیل و موکل در این مرحله آنچنان هم تاثیرگذار نیست و اصل آن است که در مرحله دادسرا و تحقیقات افراد حق دسترسی به وکیل خود را داشته باشند. درحالی‏که بازداشت موقت، یک قرار استثنایی است و با توجه به اتمام مرحله تحقیقات و ارسال پرونده به دادگاه، نه‏‌تنها موکلان ما، که کلیه زندانیانی که در شرایط مشابه به سر می‏برند نیز باید با قرار تامین متناسب موقتا آزاد شوند.”

در این گزارش، “علی مجتهدزاده و سعید خلیلی وکلای انتخابی زهرا توحیدی، هدی (زهره) توحیدی، ویدا ربانی و علیرضا خوشبخت و  همچنین سعید خلیلی و پرتو برهان‌ پور وکلای روح ‏الله نخعی و حمیدرضا امیری” عنوان شده است.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.