تشدید فشارهای غیر انسانی علیه زندانیان سیاسی زندان گوهردشت کرج

چهارشنبه, 18ام دی, 1392
اندازه قلم متن

zendan-gohardasht

بنابه گزارش ارسالی به « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران» به منظور تحت فشار قرار دادن زندانیان سیاسی آب گرم استحمام را بر روی آنها قطع نمودند.

از روز یکشنبه ۱۵ دی ماه آبگرم سالن ۱۲ بند ۴ زندان گوهردشت کرج که محل نگهداری زندانیان سیاسی می باشد بطور کامل قطع گردید و زندانیان درهوای سرد زمستانی قادر به استحمام نیستند. تعداد زیادی از زندانیان مسن می باشند و از بیماریهای مختلف که در اثر شکنجه های بازجویان دچارآن شده اند رنج می برند.

روز یکشنبه ۱۵ دی ماه تعدادی از نمایندگان زندانیان در اعتراض به محدود بودن آبگرم و تبعات آن علیه زندانیان سیاسی با زندانبانان جلسه ای داشتند. اما زندانبانان ولی فقیه بجای برطرف کردن این مشکل بعد از ۲ ساعت اقدام به قطع آبگرم سالن نمودند .

بازجویان وزارت اطلاعات بطور مستمر اهرم های فشار مختلفی علیه زندانیان سیاسی بکار می برند.به عنوان مثال در فصل سرما اقدام به قطع آبگرم و قطع وسایل گرمایی آنها می کنند و بطور سیتماتیک مانع درمان زندانیان سیاسی می شوند.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران ، تشدید فشارهای غیر انسانی علیه زندانیان سیاسی را محکوم می کند و ازکمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار ارجاع پرونده جنایت علیه بشریت آخوند علی خامنه ای و سایر آخوندهای همدست وی به دادگاه های جنایی بین المللی است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
۱۸دی ۹۲ برابر با ۸ ژانویه ۲۰۱۴


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.