زنده… آغاز چهارمین ماه اعتراضات؛ اعتصاب در مناطق نفتی

شنبه, 26ام آذر, 1401
اندازه قلم متن

اخبار روز

چهارمین ماه اعتراضات سراسری در ایران آغاز شده است، اعتراضات به قتل مهسا امینی که بسیاری از جمله سران حکومت و نیروهای سرکوبگرش فکر می کردند در چند روز «جمع» می شود اکنون نود و دو روز است که ادامه یافته و همه ی نشانه های یک انقلاب را از خود بروز داده است. کارنامه ی چهارماهه ی این اعتراضات و اطلاعاتی که در مورد آن منتشر می شود نشان دهنده ی گستردگی و عمق بی نظیر آن در پهنه ی ایران است. هیچ آمار دولتی از این اعتراضات منتشر نشده است. مقامات حکومت و رسانه های وابسته به آن فقط دروغ می گویند و تصور می کنند با دروغ گفتن و کوچک کردن ابعاد این اعتراضات واقعیات را از چشم مردم ایران و جهان پنهان می کنند.

مطابق گزارش های هرانا که آمار روزانه ی اعتراضات را جمع آوری و بررسی می کند، از شروع این خیزش سراسری در ۲۶ شهریور تا ۲۵ آذر ماه امسال ۱۱۹۱ تجمع شهری و دانشگاهی برگزار شده است. هرانا تصریح کرده است تنها تجمع هایی را به شمار آورده که بیش از سی نفر در آن ها شرکت داشته اند. صدها تجمع کوچکتر، تعداد بی شماری اعتراضات فردی و چند نفره از جمله حمله به مراکز سرکوب و نمادهای حکومتی و تخریب و به آتش کشیدن آن ها، هزاران شعاری که بر دیوارها نوشته شده و نوشته می شود و ابتکارات دیگر را باید به مجموعه ی اعتراضات اضافه کرد تا تصویر آن کاملتر شود. مطابق این آمار، ۱۶۱ شهر و ۱۴۴ دانشگاه در خیزش سراسری در ایران شرکت داشته اند. همبستگی ملی در ایران به اوج خود رسیده است. صدها اثر هنری به یادماندنی تولید شده است.

دو فراخوان سراسری برای اعتصاب در آبان و آذر ماه سال جاری، عمق و گستردگی اعتراضات را بیشتر نشان داد. بنابر اظهارات محرمانه ای که از سوی فرماندهان سرکوب افشا و علنی شده در این اعتصابات نزدیک به صد شهر شرکت داشته اند و میزان موفقیت اعتصابات تا هفتاد و در برخی مناطق و شهرها حدود صددرصد ارزیابی شده است.

پشتیبانی جهانی از این اعتراضات بی سابقه است. بسیاری از کشورها، تعداد بی شماری از شخصیت های سیاسی، فرهنگی، هنرمندان و ورزشکاران سرشناس از این اعتراضات حمایت کرده اند. نه تنها در ایران، بلکه در سطح جهان، انقلاب مردم کشور ما به ایجاد یک هنر مقاومت انجامیده است. اعتراض علیه اعدام در ایران جهانی شده است، بیشتر از صد نماینده ی پارلمان اروپا در اقدامی که هر دم گسترده تر می شود، کفالت سیاسی زندانیان سیاسی و معترض در ایران را به عهده گرفته و نامشان را در کشور خود و در سطح جهانی مطرح کرده اند.

حکومت تا توانسته کشته و سرکوب کرده است. بر طبق آخرین آمار، تعداد کشته شدگان به ۴۹۵ نفر رسیده است، بیشتر از ۱۸۰۰۰ نفر را دستگیر کرده و به زندان انداخته اند. جنایات حکومت در کودک کشی ی بی سابقه در برابر چشمان ناباور مردم ایران و جهان قرار گرفته است. ۶۸ کودک تا به امروز توسط حکومت کشته شده اند. دو نفر رسما اعدام شده اند. خشونت بسیجی ها و لباس شخصی ها در خیابان ها به حد باورنکردنی ای رسیده است.

این سطح از کشتار و خشونت یک حکومت با مردم کشور خود هیچ پیوندی در بین اکثریت بزرگ این مردم با حکومت باقی نگذاشته است. در آغاز چهارمین ماه اعتراضات حکومت ایران در میان دریایی از خشم تنها به زور اسلحه به حکومت خود ادامه می دهد.

در آغاز چهلمین روز اعتراضات، فراخوان های متعدد مردم را به یک خیزش سراسری دیگر در روزهای پایانی آذر ماه دعوت می کنند.

خبرهای نودودومین روز اعتراضات سراسری در ایران را در ادامه می بینید:

امروز شنبه ۲۶ آذر ماه ۱۴۰۱، پرسنل رسمی شاغل در شرکت نفت اهواز در مقابل درب شماره ۳ شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب تجمع اعتراضی برگزار کردند.
این کارگران بر طبق فراخوان از پیش اعلام منتشر شده با برگزاری تجمع اعتراضی نسبت به عدم تحقق وعده‌ های صنفی داده شده به آنها معترض هستند.


اجرای ماده ۱۰ قانون وظایف و اختیارات وزارت نفت، حذف مالیات زیاد از حقوق ها، حذف سقف حقوقی، افزایش حقوق و دستمزد بر طبق توروم جاری کشور، پرداخت پاداش بازنشستگی، بهبود کیفیت خدمات رفاهی و ارتقاع خدمات بیمه درمانی تکمیلی، ابطال اساسنامه صندوق نفت از جمله مطالبات این شهروندان است.

تجمع اعتراضی کارکنان رسمی صنعت نفت مقابل دفتر شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب در گچساران

 
 

به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.