فقدان ایمنی؛ مرگ و مصدومیت ۳۸ کارگر در شهرهای مختلف

شنبه, 26ام آذر, 1401
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – طی ۱۰ روز گذشته، در سایه فقدان ایمنی و شرایط کار، ۳۸ کارگر در شهر های عسلویه، اشتهارد، مشهد، زنجان، بروجن، نظرآباد، گلسار، تهران و تربت جام دچار حادثه شدند. طی این حوادث ۱۵ کارگر جان خود را از دست داده و ۲۳ کارگر دیگر دچار مصدومیت شدند. همچنین مدیرکل پزشکی قانونی کرمانشاه از مرگ و مصدومیت ۴۸۵ کارگر طی ۸ ماه ابتدایی سال جاری خبر داد. ایران در زمینه رعایت مسائل ایمنی کار در میان کشورهای جهان رتبه ۱۰۲ را به خود اختصاص داده ‌که رتبه بسیار پایینی است.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از کردپا، روز جمعه ۲۵ آذرماه ۱۴۰۱، یک کارگر در عسلویه جان خود را از دست داد.

بر اساس این گزارش، ماهان سلیمانی از اهالی توابع جوانرود در حین کار در پی سقوط از ارتفاع، جان خود را از دست داده است.

مرگ ۳ کارگر در اشتهارد

به گزارش ایرنا، رییس مرکز فوریت های پزشکی استان البرز اعلام کرد: “سه نفر کارگر بر اثر سقوط در مخزن ماده شیمیایی حلال نفتی در یک شرکت تولیدی در اشتهارد جان خود را از دست دادند”.

 احمد مهدوی، گفت: “این حادثه در یک واحد تولیدی صنعتی در شهرستان اشتهارد البرز رخ داد که سه نفر از کارگران در حین کار به داخل مخزن حلال نفت سقوط کردند.”

وی بیان داشت: “بلافاصله سه دستگاه آمبولانس به محله حادثه اعزام شد که ۲ نفر از حادثه دیدگان به مراکز درمانی انتقال یافتند اما براثر شدت مصدومیت جان باختند.”

مهدوی بیان داشت: “جسد نفر سوم نیز در صحنه حادثه تحویل نیروهای انتظامی شهرستان اشتهارد شد.”

 مرگ یک کارگر در مشهد

به گزارش ایلنا، در تاریخ ۲۱ آذر ماه ۱۴۰۱، یک کارگر ۳۵ ساله در عمق ۱۲۰ متری چاه آب در محدوده شهرک صنعتی ماشین سازی و فناوری ههای برتر مشهد، جان خود را از دست داد.

بر اساس این گزارش، این کارگر حین انجام کار تعمیرات در محدوده پیچ ساغروان به دلایل نامعلومی پس از چندین ساعت حبس شدن در عمق ۱۲۰ متری چاه جان باخت.

مرگ یک کارگر در زنجان

به گزارش ایلنا، صبح روز چهارشنبه ۲۱ آذر ماه ۱۴۰۱، یک کارگر خدماتی شهرداری زنجان در اثر در رفتن جک ماشین زباله جان خود را از دست داد.

در این گزارش، هویت این شهروند رحمت الله اردکی، کارگر پیمانکاری شاغل در منطقه ۴ شهرداری زنجان عنوان شده است.

مرگ و مصدمیت ۸ کارگر در بروجن

به گزارش ایلنا، صبح روز دوشنبه ۲۱ آذر ماه ۱۴۰۱، مینی بوس حامل هشت کارگر زن یک سردخانه مواد غذایی در بروجن در محور نقنه به سمت دهاقان در استان چهارمحال بختیاری به همراه راننده خودرو به دلیل استفاده از پیک نیک برای ایجاد گرما دچار آتش سوزی شدند.

طبق گزارش معاون درمان بیمارستان موسی کاظم اصفهان: “یک کارگر زن روز سه شنبه ۲۲ آذر ماه، در بیمارستان امام موسی اصفهان بر اثر شدن جراحات جان باخت و کارگر دوم نیز صبح روز چهار شنبه ۲۳ آذر ماه جان سپرده است.”

روز ۲۶ آذر ماه ۱۴۰۱، یک کارگر زن دیگر در این حادثه که دارای سوختگی ۷۵ درصد بود جان باخت.

مرگ یک کارگر در شهرستان نظرآباد

به گزارش رکنا، روز شنبه ۲۶ اذر ماه ۱۴۰۱، یک کارگر در نظرآباد جان خود را از دست داد.

فرج الله اسدی، فرمانده انتظامی شهرستان نظراباد در این رابطه گفت: “یک کارگر ۵۵ ساله در حین انجام گودبرداری بر اثر ریزش آوار بر روی سرش دچار خفگی شده و جانش را از دست داده است.”

مرگ یک کارگر در گلسار

به گزارش رکنا، یک کارگر در شهر گلسار در استان البرز حین انجام کار جان خود را از دست داد.

فرمانده انتظامی شهرستان ساوجبلاغ در این خصوص اظهار کرد: “یک جوان ۲۰ ساله در حین کار کردن در یک باغ شخصی در منطقه گلسار به داخل چاهی با ارتفاع حدود ۳۵ متر سقوط کرده و جان خود را از دست داد.”

وی در ادامه تصریح کرد: “عوامل آتش نشانی در محل حاضر و جسد این شخص را از چاه خارج کردند و عوامل انتظامی در این خصوص پرونده ای را تشکیل و برای انجام مراحل قانونی به مراجع قضائی ارسال کردند. “

مصدومیت یک کارگر در تهران

به گزارش رکنا، صبح روز شنبه ۲۶ آذرماه، کارگر ۱۸ ساله در خیابان ۲۷ الوند تهران به درون چاه ۴ متری سقوط کرد.

جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران در مورد این حادثه گفت: “کارگر جوان پس از سقوط در چاه بخاطر ریزش ناگهانی خاک در عمق چاه شرایط سختی و بحرانی داشت که تیم های امدادی با حضور در صحنه موفق به نجات جان وی شدند و او برای درمان به بیمارستان منتقل شده و آتش نشانان پس از ایمن کردن محل به عملیات خود پایان دادند.”

مسمومیت ۱۴ کارگر در تهران

به گزارش همشهری، ۸ کارگر طی حادثه ای دچار مسمومیت با گاز منوکسید کربن شدند.

رئیس مرکز اورژانس تهران درباره جزئیات این حادثه گفت: “محل وقوع این حادثه یک کارگاه واقع در پاسداران و حادثه دیگر در محدوده اشرفی اصفهانی بلوار پونک اتفاق افتاده بود.”

یحیی صالح طبری ادامه داد: “تکنسین‌های اورژانس با حضور در محل مشاهده کردند که ۸ نفر بر اثر استنشاق گاز خطرناک منوکسید کربن دچار مسمومیت شدند که در ادامه تمامی این ۸ نفر را به مراکز درمانی منتقل کردند.”

مسمومیت ۹ کارگر در مشهد

به گزارش خبرگزاری تسنیم، ۹ نفر از کارکنان یک هتل در مشهد بر اثر گاز گرفتگی مسموم شدند.

در این گزارش به نقل از مسئول روابط عمومی اورژانس مشهد آمده است : “حوالی ساعت ۱۰:۱۵ روز چهارشنبه ۲۴ آذرماه، حادثه گاز گرفتگی به اورژانس اطلاع داده شد.”

محمد علیشاهی در ادامه با بیان اینکه در این حادثه که در آشپزخانه یک هتل در خیابان امام رضا مشهد اتفاق افتاده بود اظهار داشت که ۹ نفر از کارکنان این مجموعه مسموم شدند.

مرگ ۴ کارگر در تربت جام

به گزارش مهر، روز شنبه ۲۶ آذرماه ۱۴۰۱، چهار کارگر در تربت جام بر اثر گاز گرفتی جان خود را از دست دادند.

مسئول آتش نشانی و خدمات ایمنی این شهر در راین رابطه اظهار کرد: “چهار نفر از نگهبانان دامداری واقع در حاشیه شهر به دلیل استنشاق گاز در فضای بسته، جان خود را از دست دادند.”

مرگ و مصدومیت ۴۸۵ کارگر در اثر حوادث ناشی از کار در کرمانشاه

به گزارش رکنا، مدیرکل پزشکی قانونی کرمانشاه از مصدومیت ۴۶۵ کارگر براثر حوادث کار طی ۸ ماه نخست سال جاری خبر داد.

براساس این گزارش طی ۸ ماه نخست سال جاری ۲۰ نفر در اثر حوادث ناشی از کار جان خود را از دست دادند که یک نفر آنها زن بوده است.

در این گزارش آمده است که ۱۰ نفر از قربانیان حوادث کار به دلیل اصابت جسم سخت، ۷ نفر به دلیل سقوط از بلندی، ۲ نفر به دلیل برق گرفتگی و یک نفر نیز به دلیل کاهش اکسیژن جان خود را از دست داده اند.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

برچسب‌ها:

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.