اتهام “افساد فی الارض”؛ جلسه دادگاه مژگان کاوسی برگزار شد

پنجشنبه, 1ام دی, 1401
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – روز سه شنبه ۲۹ آذرماه، جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات مژگان کاوسی، زندانی سیاسی سابق و از بازداشت شدگان اعتراضات سراسری، از بابت اتهاماتی از جمله “افساد فی الارض” در شعبه ۱ دادگاه انقلاب ساری برگزار شد. خانم کاوسی در زندان قائمشهر بسر میبرد و قرار بازداشت وی به تازگی تمدید شده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز سه شنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۱، مژگان کاوسی در شعبه ۱ دادگاه انقلاب ساری با حضور عثمان مزین و مازیار طاطایی، وکلای مدافع وی محاکمه شد.

یک منبع مطلع از جزئیات پرونده خانم کاوسی در گفتگو با هرانا یکی از اتهامات وی را “افساد فی الارض” عنوان کرده و گفت: “پیشتر دادسرای نوشهر این اتهام را به وی تفهیم کرده و با صدور کیفرخواست پرونده را به شعبه ۱ دادگاه انقلاب ساری ارجاع داده بود. دادسرای نوشهر عنوان کرده که “ترغیب مردم به درگیری و اشاعه فحشا از طریق انتشار مطالبی در صفحه شخصی وی” از جمله مصادیق اتهامی خانم کاوسی است.”

به گفته این منبع مطلع، خانم کاوسی در زندان قائمشهر بسر میبرد و قرار بازداشت وی به تازگی تمدید شده است.

پیشتر هرانا از تعیین زمان برگزاری جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات مژگان کاوسی، در شعبه ۱ دادگاه انقلاب ساری خبر داده بود. پیش از این کردپا دیگر اتهامات مطروحه علیه این شهروند را “توهین به رهبر جمهوری اسلامی، نشر اکاذیب، تبلیغ علیه نظام، اقوا و تحریک مردم به جنگ، کشتار به قصد برهم زدن امنیت ملی کشور و همکاری با دول متخاصم” عنوان کرده بود.

مژگان کاوسی، در تاریخ ۳۱ شهریور ماه امسال توسط نیروهای امنیتی در منزل شخصی خود در نوشهر بازداشت  و با پایان مراحل بازجویی در تاریخ ۵ آبان ماه به زندان تنکابن منتقل شد. او نهایتا روز جمعه ۲۵ آذرماه به زندان قائمشهر منتقل شد.

خانم کاوسی پیشتر نیز از بابت فعالیت های خود سابقه بازداشت و تحمل حبس را داشته است. وی در جریان اعتراضات آبان ۹۸ بازداشت و به تحمل حبس محکوم شد. او نهایتا در دی ماه سال گذشته پس از تحمل ۲۰ ماه حبس از زندان کچوئی کرج آزاد شده بود.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

برچسب‌ها:

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.