سعید مدنی، جامعه‌شناس، به ۹ سال حبس محکوم شد

جمعه, 2ام دی, 1401
اندازه قلم متن

سعید مدنی، جامعه‌شناس، به ۹ سال حبس محکوم شد

طبق اطلاع «ایران‌وایر»، «سعید مدنی» نویسنده، پژوهشگر مسائل اجتماعی ایران و فعال سیاسی ملی- مذهبی به ۹ سال زندان محکوم شده است.

بر اساس این گزارش، این حکم یک ماه و نیم از زمان برگزاری دادگاه بدوی، به تازگی از سوی رئیس شعبه ۲۹ دادگاه انقلاب قاضی مظلوم صادر و ابلاغ شده است.

سعید مدنی، جامعه شناس و محقق برجسته ایرانی، در اردیبهشت‌ماه سال جاری برای چندمین بار بازداشت شد.

از آن زمان، او بر اساس کیفرخواست صادره از سوی دادسرای عمومی و انقلاب مقدس، به ریاست «محمد نصیرپور»، با اتهامات «تشکیل و اداره گروه های معاند نظام»، «اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم بر ضد امنیت کشور» و «تبلیغ علیه نظام» در زندان بوده است.  

بر اساس اطلاعاتی که به دست ایران وایر رسیده، جلسه دادگاه این محقق و جامعه‌شناس در روز ۱۵ آبان‌ماه در دو جلسه صبح و بعدازظهر برگزار شده است.

در رای صادره قاضی مظلوم، آقای مدنی، در دو اتهام «تشکیل و اداره گروه‌های معاند نظام» و «تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی ایران» محکوم شناخته شده و برای اتهام اول به ۸ سال زندان و اتهام دوم یک سال زندان و جمعا به ۹ سال زندان محکوم شده است.

 سعید مدنی تاکنون کتاب‌های متعددی در داخل و خارج کشور درباره مسائل ایران منتشر کرده است. او پیش‌تر بابت مطلبی که درباره اشتباهات مرگ بار جمهوری اسلامی در رویارویی با بحران کرونا نوشته بود، از خروج از کشور و شرکت در فرصت مطالعاتی که در آمریکا به او داده شده بود، بازماند.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

برچسب‌ها:

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.