اعمال فشار بر دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف؛ محدود کردن ساعت ورود و خروج دانشجویان کارشناسی

جمعه, 9ام دی, 1401
اندازه قلم متن

گزارش‌ها حاکی است که در ادامه فشار بر دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف در تهران که یکی از کانون‌های خیزش سراسری علیه جمهوری اسلامی بوده است، ساعات ورود و خروج دانشجویان کارشناسی این دانشگاه محدود شده و ورود به دانشگاه پس از ساعت شش عصر مجوز می‌خواهد.

رسانه‌های ایران روز جمعه نهم دی گزارش دادند هیات ‌رییسه دانشگاه صنعتی‌ شریف درباره ساعت ورود و خروج دانشجویان به این دانشگاه، مقررات جدید وضع کرد.

بر اساس تصمیم هیات ‌رییسه این مرکز آموزشی، دانشجویان مقطع کارشناسی تا ساعت ۱۸ اجازه ورود به دانشگاه را دارند و ورود به دانشگاه پس از ساعت ۱۸، منوط به صدور مجوز از معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی است.

این تصمیم از فردا شنبه ۱۰ دی ماه تا پایان سال جاری یعنی دوشنبه ۲۹ اسفند ماه ۱۴۰۱ اجرا می‌شود. 

این تصمیم یکی از تازه‌ترین اقدامات این دانشگاه برای پیشبرد سرکوب دانشجویان است.

پیشتر و در اقدام دیگری در راستای سرکوب، رسول جلیلی، رییس دانشگاه صنعتی شریف اعلام کرده بود کارکنان حراست این دانشگاه با جذب نیرو از یک شرکت امنیتی خصوصی افزایش پیدا کرده‌اند.

جلیلی در یک جلسه با موضوع «حال این روزهای دانشگاه صنعتی شریف»، از افزایش ماموریت‌های حراست این دانشگاه خبر داده و گفته بود: «ورود هر گونه اطلاعات به کمیته انضباطی باید از کانال حراست دانشگاه باشد.»

با آغاز خیزش انقلابی علیه جمهوری اسلامی، حمله شبانه به دانشگاه صنعتی شریف در عصر روز یک‌شنبه ۱۰ مهر ماه، بازتاب گسترده‌ای در داخل و همچنین عرصه بین‌المللی داشت و پس از این حمله، دانشگاه‌های مختلف جهان خواستار پایان دادن به سرکوب اعتراضات دانشجویی در ایران شدند.

هادی نوبهاری، مدیر کل حوزه ریاست دانشگاه صنعتی شریف به تازگی اعلام کرده است ۳۳ حکم اولیه کمیته انضباطی صادر شده و برخی دانشجویان این دانشگاه به یک یا دو نیم سال منع از تحصیل محروم شده‌اند اما با وجود این سرکوب‌ها، اعتراضات در دانشگاه صنعتی شریف همچنان ادامه دارد.

در روزهای گذشته دانشجویان در اعتراض به احضار علی شریفی زارچی، استاد این دانشگاه به وزارت اطلاعات، در لابی دانشکده مهندسی کامپیوتر تحصن کردند.

از: ایران اینترنشنال


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.