فقدان ایمنی کار؛ مرگ و مصدومیت ۷ کارگر در شهرهای مختلف

شنبه, 10ام دی, 1401
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – در سایه فقدان ایمنی و شرایط نامناسب کار، ۷ کارگر در طالقان، خاتم و اسلام آباد غرب دچار حادثه شده و ۳ تن از آنها جانشان را از دست دادند. ایران در زمینه رعایت مسائل ایمنی کار در میان کشورهای جهان رتبه ۱۰۲ را به خود اختصاص داده ‌که رتبه بسیار پایینی است.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایلنا، فرمانده انتظامی شهرستان طالقان از سقوط سنگ برروی سر یک کارگر در حین کار در ساختمان نیمه کاره خبر داد و گفت: “در این حادثه مرد ۶۵ ساله جان باخت.”

سید صالح بذرگری ضمن بیان اینکه در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی مبنی بر فوت شخصی در حین کار کردن در یک ساختمان نیمه کاره در شهر طالقان، گفت: “در پی این گزارش ماموران نیروی انتظامی بلافاصله به محل حادثه اعزام شدند.”

وی با اشاره به اینکه با حضور مأموران و بررسی موضوع مشخص شد که شخصی ۶۵ ساله در حین کار کردن در یک ساختمان نیمه کاره به دلیل افتادن سنگ بر روی سرش دچار مجروحیت شده، افزود: “وی پس از انتقال به مرکز درمانی فوت کرده است.”

مرگ دو کارگر در اسلام آباد غرب

به گزارش رکنا، دو کارگر یک کارواش در محله شهرستانی اسلام آباد غرب، هنگام استراحت بر اثر استنشاق گاز سمی جان خود را از دست دادند.

فرمانده انتظامی اسلام آبادغرب در این ارتباط گفت: “این کارگران ۲۰ و ۲۱ ساله در محل کارخود در یک کارواش به علت استفاده از شعله دست‌ساز با کپسول گاز برای گرم کردن، دچار حادثه گاز گرفتگی با منوکسید کربن شدند که پس از انتقال به بیمارستان جان خودرا از دست دادند”.

مصدومیت چهار کارگر در خاتم

به گزارش ایرنا، مدیر روابط عمومی سازمان اورژانس یزد از گاز گرفتگی ۴ کارگر در داخل یک اتاق کارگری در کنار چاهی در شهر خاتم در استان یزد، خبر داد.

حسین طباطبایی در این باره عنوان کرد: “این حادثه در ساعت هفت و ۵۷ دقیقه صبح امروز رخ داد و به محض تماس با اورژانس نیروها به محل اعزام شدند و ۲ کد آمبولانس به محل حادثه اعزام و چهار مصدوم به بیمارستان آیت الله خاتمی هرات منتقل شدند.”

وی در ادامه افزود: “مصدومان اعضای یک خانواده از اتباع کشور افغانستان بودند که برای گرم شدن از آتش داخل اتاقک کارگری استفاده کردند.”


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

برچسب‌ها:

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.